onsdag 29 juni 2011

Slutfört

Jag behövde inte vara min egen doktor för pratsamme farbror doktorn föreslog precis det jag ville: ta bort injektionen och ta en lägre dos i tablettform. Eller jag lirkade kanske samtalet lite i den riktningen, men som sagt, det var hans förslag. Nu får jag väl hoppas att det inte skiter sig. Han förvarnade om att det kunde ta ett par tre månader innan biverkningarna hade lagt sig, men nu har jag åtminstone hopp.

Var duktig hos min glade tandläkare också. Lagade två kindtänder. Bedövningen tog även på översta grenen av trigeminus-nerven (styr halva ansiktet) så ett tag där kunde jag inte blinka på höger öga. Kändes lustigt. Nu är allt som vanligt (utom plånboken som är betydligt lättare).

Utmattad. Det här var bara för mycket för en dag. Jordgubbar.

7 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra hos läkaren. En vill ju inte direkt behöva hamna i gräl med sådana personer.

    Förstår att du är utmattad. Hoppas att jordgubbarna smakar bra!

    kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - han verkade välvillig om än som sagt en pratkvarn. Besöket tog 25 minuter, jag hade tänkt mig sådär 10, det var ju bara en fråga jag hade. Men hellre det än att bli nonchalerad.

    Ska snart sätta fram jordgubbarna, söta och goda är de. Med glass!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Imponerande jobbat på en o samma dag fina S. Stor extrakram till dig. Å dom där jordgubbarna är du mer än värd

    SvaraRadera
  4. Tackar mjukast Fröken Hulda. :)

    SvaraRadera
  5. Ja det där med vinäger har jag provat förut, fungerar faktiskt bra. :D För två-tre år sedan då jag blev akut inlagd i 2 månader. Ingen hade tagit hand om mitt hem inte :(:(:( Bananflugor och mögel var det första jag såg. Kul sätt att komma hem på, eller inte.
    Köket är halv klart. Tar tid när man inte har ork :( Men framåt går det iaf :D
    Men den där flugan jag såg tidigare idag har jag inte sett sen jag började städa :D

    Men du, jag har för mig att du är långtids sjuk skriven. Du har inte LSS va???

    du är medveten om att OM du har det så har du rättigheter att ha ett tandläkar kort, Har du det kortet tillsammans med frikort hos sjukvården går du gratis/rabatterat till tandläkaren. Gratis = undersökning
    Rabatterat = Lagningar ect. :)

    Kortet är oftast giltigt i 10 år så prova att söka bara :D

    SvaraRadera
  6. Har mailat dig angående en teknisk blogfråga/Kram

    SvaraRadera
  7. PrinsessanCarro - usch, ett kök som inte tagits omhand på 2 månader, inte kul. :(

    Tack för tipset. :) Jag är tveksam till om jag faller under LSS för jag har inte "betydande svårigheter i den dagliga livsföringen", jag kan ju sköta hygien och städning och betala räkningar och sånt. Så länge jag tar mina mediciner förstås... Att jag inte jobbar beror mer på att jag inte tål stress alls, blir helknäckt. Som just nu, efter en jobbig dag så orkar jag knappt sitta vid datorn och ska säga godnatt till den nu. Men jag uppfattar inte LSS-lagen som att det gäller den situationen. Boendestöd eller kontaktperson och sånt har aldrig varit aktuellt.

    Nej, jag får nog betala tusenlapparna till tandläkaren. Nåja, det är snart färdigt för denna gång.

    Kram!

    SvaraRadera