måndag 6 juni 2011

Blomtröst

Idag är jag mest trött, lite nedåt. Men vi köpte blommor igår. Vi har som en loftgång utanför ytterdörren med plats för några krukor. Hade redan en låda penséer som fortfarande blommar om än på sista versen. Nu blev det en kruka med en marguerit på stam, lobelia och million bells, samt min favorit, en blå hortensia. Sedan köpte vi ett miniträd med gulgröna blad och ett par pelargoner till balkongen. Det har varit slött i år med balkongliv, men idag får vi allt göra i ordning, tvätta av möblerna, ta fram fontänen.

Fem var för tidigt att gå upp. Jag ska kanske försöka en vända till i sängen.

8 kommentarer:

  1. Jag älskar också blå hortensior. :)

    Hoppas att du kan få sova lite till utan att det drar ned dig än mer.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Sömn kan bota det mesta så jag hoppas ett par extra timmar ger dig vad du behöver. Styrkekramar skickar jag i mängder

    SvaraRadera
  3. Charlyene - jag kände mig lite suddig i huvudet när jag vaknade för andra gången, men det är rätt ok nu.

    Jag gillar den extra bonusen med blå hortensia att de byter färg med tiden, blir rosa och mörklila...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fröken Hulda - det är knepigt det där med sömn, för mycket är lika illa som för litet. Men idag är det till slut någorlunda ok.

    Tack och kramar tillbaka!

    SvaraRadera
  5. Klockan fem låter tidigt..hoppas du kan sova en stund senare.

    Mysigt med lite porlande vatten då man sitter ute. Här får jag sätta på vattenspridaren men effekten blir ju inte "riktigt" lika porlande *ler*.

    Hoppas du får en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Milla - nej, om jag ska välja så föredrar jag en fontän. ;) Även om vattenspridare har sitt användningsområde.

    Vi har pysslat på balkongen men Mannen fick värmeslag så nu blir det till att pusta ut inomhus i skuggan.

    Ha en bra dag själv.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. skönt att fixa och påta i jorden..
    Dock får min lott stå åt sidan nu när husvagnslivet börjar:)
    Försöker inte stressa.

    Hoppas du har en fin vecka framför dig.
    Varma kramar

    SvaraRadera
  8. Carola - jag är glad att du har din husvagns-oas. :)

    Kram!

    SvaraRadera