söndag 26 juni 2011

Psykdoktorinna

De vilda blommorna jag plockade midsommarafton står fortfarande granna på vårt köksbord.

Börjar oroa mig för att träffa ytterligare en ny läkare på onsdag. De där tio minuterna känns så framkrystade, vad vill han veta, vad vill jag säga, hur kommer jag att framstå? Inte direkt läge att be om Stesolid (fast jag har så jag klarar mig så det behövs ändå inte). Vad vill jag egentligen få ut av det? Minska på Cisordinolen och se om det hjälper mot rastlösheten, nu när inte Akinetonet verkar så bra. Kanske innebär det att gå ifrån injektionerna till tabletter, vilket vore välkommet förstås. F-n, tänk om en fick vara sin egen doktor! Tror det skulle funka rätt bra många gånger.

Tar det bara väldigt lugnt, mycket soffliggande. Det känns skönt.

8 kommentarer:

  1. Jag tror också att det skulle funka bra. En har ju samlat på sig en hel del kunskap om piller under årens lopp...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - jo. Det är ju en fördel om en har en fast läkarkontakt som kan se att en faktiskt brukar ha vettiga förslag själv, så nu när jag måste träffa någon ny (sommarvikarie?) så känns det mer nervöst. Efter x antal år inom psykiatrin borde en få ett eget receptblock! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. förstår tankarna med doktorn.

    Ska få träffa min "sommarläkare" nu i veckan.
    Tydligen väldigt brådskande oxo. H*n lyckades "klämma" in en tid.
    Frågan är bara vad h*n vill?
    Blir alltid så paranoid.
    När det är "akut" tid på det där viset har jag tidigare varit med om att det är för tvångsvårds syfte.
    Och varför människan skulle vilja ge mig de nu vet jag inte. Men tanken gnager på ändå :(

    SvaraRadera
  4. Ska tänka på dig lite extra på onsdag!

    SvaraRadera
  5. PrinsessanCarro - oj, att de själva vill att man ska komma akut har jag nog aldrig varit med om, fattar om det känns läskigt om man inte vet varför. Hoppas det går bra för dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Fröken Hulda - tack kära du! Det kan jag behöva.

    SvaraRadera
  7. S.... du ska få skänka mig en extra tanke den 12/7 när jag ska till doktorn å kolla i det märkliga på min fot. Kanske jag kommer därifrån som Kunta Kinte :(

    SvaraRadera
  8. Fröken Hulda - ja usch ja, din stackars fot. Men så illa ska det väl ändå inte gå. Hoppas på att de säger att det är helt harmlöst!

    SvaraRadera