onsdag 8 december 2010

Mannagrynsgröt

Mycket spikmatta blir det, och sömn mitt på blanka förmiddagen, på något sätt kan jag lura mig själv att sova utan att känna mig särskilt trött, och sen mår jag bättre. Skumt.

Kom åtminstone iväg och jympade igår, har bestämt mig för att det funkar så jag köpte ett fyramånaderskort. Det enda jag inte orkar om jag anstränger mig är alla armhävningarna. Mina armar har aldrig varit särskilt starka och nu finns det ju 20 kg mer att lyfta än när jag tränade senast... Sedan får jag ändra på ett par övningar för att inte min rygg ska kasta in handduken och överge mig... fast i stort sett går det bättre än jag trodde (nu är det ju bara ett baspass).

Men f-n, jag känner mig konstig nu igen. Jämngrå, så där som jag tidigare sagt att jag inte blivit av litiumet. Saknar de där ögonblicken som slår hål på glaset. Skuldkänslor. Jag borde ju vara nöjd med att vara stabil, det har hela tiden varit målet. Gräset är grönare...

Kanske blir bättre i helgen när äldste sonen och hans sambo kommer ner. Jag behöver intryck.

Åter till lussekattsbaket!

5 kommentarer:

  1. Inte dåligt att komma sig iväg till ett jympapass! Även om man inte klarar av allt så är det i allafall en bra start! Armhävningar klarar inte jag heller. Får väl börja med en styck och öka med en styck varje gång jag är där. Inte alltihop på en gång. Känna mig duktig i allafall. Kram!

    SvaraRadera
  2. Och jag tror att jag ska ge mig iväg och köpa jäst och baka lussekatter jag med, för det har väl inte varit lucia? Min hjärna strejkar.

    SvaraRadera
  3. Det ligger kanske i människans natur att aldrig vara riktigt nöjd (iaf inte under längre perioder). & vem orkar med det jämngrå, det samma-lika-varje-dag?

    Hoppas att det går över snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Miriam - äh, jag borde verkligen inte gnöla, jag är komplett otränad och klarar 16-17 fuskarmhävningar (på knäna) fast jympaledaren gör 25 så då känner jag mig genast lite misslyckad... suck. Jag brukar inte se mig själv som en tävlingslysten person men när jag jympar vill jag absolut inte vara sämst i salen, blir glad om där är någon skruttig liten tant som jag kan slå - knäpp man kan vara.

    Och Lucia är på måndag. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Charlyene - det är nog så helt enkelt. Man vill ha det man inte får.

    Kram!

    SvaraRadera