lördag 25 december 2010

Skarpsill

Självskadande





Letade fram en kniv, första gången sedan i våras. Rätt patetiskt, julafton och allt. Men det var effektivt. Hade lite dåligt samvete för Mannens skull, men för egen del bryr jag mig inte så värst. Ska bara försöka att inte göra det till en vana igen, det skulle vara dumt men otroligt lätt. Kände redan suget att låta det eskalera till "något värt besväret" = något som måste sys. Och det är ju fruktansvärt opraktiskt. Nej, det här måste bli en engångsföreteelse.

Är uppjagad i grunden efter mycket aktivitet på sista tiden, det behövs inte så stora saker för att få vågen att tippa över. Idag avstår jag från att åka med ut till gården där alla människor finns, det enda som gäller är att såsa runt i pyjamas och fördriva tid.

4 kommentarer:

  1. En gång är ingen gång?

    Önskar dig frid & nedvarvning.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är fan inte lätt ibland.
    Hoppas det lugnar ner sig snarast.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Charlyene - nej, varje gång räknas, men jag försöker komma ihåg att jag egentligen inte vill tillbaka till träsket.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. paperclip - tack. Har blivit mycket sova idag. Konstigt att man kan vara så trött. Några dagar i sängen så kommer jag vara fit for fight igen, tror jag.

    Kram!

    SvaraRadera