torsdag 16 december 2010

Planeringstankar

Det kom sådär en halv decimeter snö idag = snökaos i Skåne. Fick vänta på en buss i en halvtimme. Kallt.

Pysslar med julklappar. I år skriver jag rim eller åtminstone en liten kommentar på alla. Förra året kom jag mig aldrig för, men det är ju rätt roligt.

Nu har jag hämtat mig från förra helgen och ser fram emot denna. Teater och kanske fotoutställning och julkalas med ungarna och bo på fint hotell. Lyxliv!

Sedan hinner jag förhoppningsvis andas lite innan stor julafton med släkt på Mannens barns sida. Jag känner mig manad att gå, en gäst pratar bara tyska och engelska, så jag får vara med och underhålla. Känner mig frestad att Stesolida innan, vi får väl se.

Javisst ja, höll glatt på att förtränga att jag ska till tandläkaren på tisdag. Inget mer tandhygienistpillande, nu är det the real deal, har en inflammation runt en tandrot. Vågar inte ens tänka mig vilka fasor som väntar. 

2 kommentarer:

  1. Vad är det för teater som ni ska se? Själv har jag funderat på att gå på monologföreställningen "jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" (baserad på Heberleins bok). Jag gillar teater, men har inte varit & sett något på vad som känns som hundra år.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - "Sista dansen". Funderade på Heberlein-pjäsen men den går inte denna helg. Och på sätt och vis är det skönt att inte grotta ner sig i psyktemat jämt och ständigt, jag gör ju det mycket ändå.

    Kram!

    SvaraRadera