onsdag 1 december 2010

Award från Resa med borderlinespöket

Jag brukar inte ta emot awards, men idag gör jag ett undantag. Ett varmt tack till bloggaren bakom Resa med borderlinespöket, som är en djupt mänsklig berättelse om livet när allt inte går som på räls.

Vinnare av Beautiful Blogger Award ska:

Kopiera bilden och lägga den i ett blogginlägg


Tacka och länka personen du fått awarden av


Skriv 7 saker om dig själv


Ge vidare awarden till 7 bloggare


Sju saker om mig själv:

  1. Jag har alltid känt mig utanför. Inte varit mobbad, bara subjektiv känt mig utanför klubben. När sedan flera psykläkare kallat mig "ett underligt fall" fick jag det bekräftat, jag är t.o.m. en konstig galning. 
  2. Även fast jag har varit gift en gång förut och sambo en gång (förutom småflirtarna) har jag egentligen aldrig varit riktigt kär förrän jag träffade Mannen.
  3. Ofta har jag dåligt samvete över alla misstag jag begått som mamma (omedicinerad dessutom) men idag har jag ett jättebra förhållande till mina barn så något har jag ändå gjort rätt. Eller så har jag bara tur att de är så förlåtande.
  4. Tillbringade flera år i en extrem sekt. De största psykiska såren har läkt, med hjälp av terapi från psykolog, vänner, bekanta på nätet och förstås Mannen. Vissa ärr finns dock kvar.
  5. Jag längtar ofta tillbaka till pluggandet. Även om jag hade blivit en usel läkare med min stresskänslighet. Men att ha en tillvaro som kretsar kring att ta in kunskap, hur underbart är inte det. Önskar att jag vore femton år yngre (och kunde läsa en bok).
  6. SÄPO har förhört mig. De var snälla.
  7. Fortfarande går jag på helspänn, bevakar mig själv ifall något obalanserat tillstånd skulle inträffa. Och kanske kommer det att vara så resten av livet. Har man väl förlorat tilltron till sig själv är den svår att återvinna.
Alla som brukar kommentera här har läsvärda bloggar, jag mäktar inte med att välja. Men den som känner för att berätta sju saker om sig själv får en award från mig. Ja, just du!

2 kommentarer:

  1. :) Jag skulle gärna vilja veta mer om det där SÄPO-förhöret! Tell me, tell me!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är en märklig historia. Vill dock inte dra den här så jag mejlar dig istället.

    SvaraRadera