söndag 18 april 2010

Lyftvilja

Sånt som man inte får tänka: jag längtar efter att bli lite lagom hypoman igen. Har sovit med sömntabletter, 9 timmar eller om det var 10, och känner mig tung, jordförankrad. Men jag har blivit ordinerad av dr B att ta mitt nitrazepam varje kväll just nu för att stabilisera. Är så känslig för sömnförändringar. När jag har mina uppåtsvängar i färskt minne längtar jag dit i hela kroppen. Det nuvarande neutralläget är nyttigt och bra och tryggare, men... Att det ska vara så förbannat svårt att lära sig att upp -> ner.

2 kommentarer:

  1. Jag saknar också denna period för allt är så mycket trevligare och man mera självsäker på sig själv osv.

    SvaraRadera
  2. Ylva - ja, vissa saker upplevs så starkt positiva att man glömmer att det också följer negativa saker med det sinnestillståndet.

    SvaraRadera