söndag 11 april 2010

Tomhänt

Orden har gått och gömt sig. Litet psykbryt på psyket igår, Mannen redde upp situationen. Idag är jag hemma och solen skiner och jag känner hur energin försiktigt börjar bubbla upp. Önskar att tvättstugan varit ledig men den verkar väldigt populär nu sen den nya maskinen installerades så jag får ha tålamod. Jag tränade mig väldigt mycket på tålamod imorse, vaknade vid 3 men de ställer inte fram kaffe förrän 6, tre timmar utan "nu är jag vaken-koffein" men jag lyssnade på min ipod och nästan-läste Forskning&Framsteg. Förundrades över hur bra jag faktiskt kan vara på att vänta. Att det kan vara en aktiv handling.

3 kommentarer:

  1. Tummen upp för ditt tålamod. :D

    SvaraRadera
  2. Ja tummen upp för ditt tålamod - att vänta på kaffe kräver sin kvinna!

    SvaraRadera
  3. Ylva och Miriam - men det är ändå skönast att vara hemma idag och slippa tålamodsträna - bara på med kaffet det första jag gör. ;)

    SvaraRadera