onsdag 7 april 2010

Utflyktsförvirring

(Skriven på avdelningen och bloggad i efterhand.)

Snack med kontaktsyrran som tycker att jag ska ta det lugnt med utskrivandet, ta permis några dagar först och se att det håller, prata med dr B när han är tillbaka på tisdag. Det känns lite tråkigt (men hallååå asså, ja e ju frisk typ) men rätt förnuftigt.

Galna tankarna är borta nu, det är mer känslorna som lever om lite. Gladledsengladledsen.

Ni kan inte gissa vad jag gjorde idag! Nej, det kan ni inte! Jag gick på sjukhuskyrkans gudstjänst. En trevlig diakon kom till avdelningen och raggade publik och jag fick ett ryck. Kanske i botten någon sorts längtan efter andakt och en gnutta tröst. Men religion är ett knepigt område för mig. Dels har jag (som en del av er vet) mycket dåliga erfarenheter av vissa former av organiserad religion. Dels hänger det lite ihop med min sjukdom... när jag är riktigt låg eller riktigt hög så har det hänt att jag fått vad som känts som andliga upplevelser. Hemska eller himmelska. I vardagslag skulle jag kalla mig någon sorts agnostiker, jag vill inte helt utesluta alla möjligheter men står en bra bit från att tro, upplever det som att vi människor är alltför små och begränsade för att verkligen förstå. Att få ihop allt detta är inte så lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar