måndag 3 november 2008

Skrivbordsunderlägg

Lite nöjdhet. Jag känner mig relativt stadig på fötterna trots det där mötet idag. Handläggare är inte min favoritsorts människor. Af-gubben var iallafall lite underhållande. Mitt i en mening började han en vag utläggning om hur många människors möda lagts ned på att tillverka hans (fula, slitna reklam-)skrivbordsunderlägg. Nåväl, han ska kontakta företaget jag hoppas få arbetsträna på, om deras erbjudande fortfarande gäller, och bestämma ett möte. Tjoho, jag får gå på fler möten. Och så ska papper skyfflas hit och dit. Jag vill bara sätta igång, men så enkelt är det förstås inte...

Innan dess gick jag upp till psyk i andra ändan av stan och hämtade blodprovsremisser. Och efter mötet gick jag först upp till centrum, sen tillbaka igen till trakten av Af för att snabbträffa Mannen som var med sin brukare på en träffpunkt för funktionshindrade. De spelade Wii och jag gav mig på att testa baseball, inte min grej precis men jag lyckades iaf träffa bollen fler gånger än Mannen. Kände mig lite trött i benen på vägen hem. Jag borde promenera mera.

Hörde av en gammal bekant, det var nog bortåt tre år senast. Hon verkar må mycket bättre och har kommit långt med sitt liv. Det gjorde mig varm om hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar