måndag 17 november 2008

Administratör

Jag fick plötsligt en kallelse på posten till psykologen idag, samma tid som vanligt, wtf? Har datasystemet fått en knäpp och bestämt sig för att skicka ut vårdens motsvarighet till julkort?

Fick ringa litiumsköterskan och fråga efter blodprovsremisser. Hon hade just skickat dem med posten men jag ska ju ta provet imorgon bitti, så tur att jag ringde, får hämta dem i receptionen idag istället. Jag har haft sån jäkla koll på allt sånt på sista tiden, ringde även förra gången jag skulle ha provremisser för hon hade missat dagen, ringde när jag trodde det var dags för läkarbesök och mycket riktigt hade de missat skicka kallelsen, ringde i god tid och avbokade ett psykologbesök - ja överhuvudtaget ett mönster av ordentlighet i vårdkontakterna. Det känns nästan lite overkligt.

Fick USA-presenter av min äldste son. Ett alien-ägg (bilder kommer) och The Savvy Convert's Guide to Choosing a Religion som är en riktigt underhållande bok, jämför 99 olika trosuppfattningar på punkter som tidsåtgång, mataspekter, förhållande till sex och totalkostnad. På ett uppslag kan man kolla in vilken religion som har snyggast logga. ;) Trots den humoristiska och ofta vanvördiga tonen verkar den faktiskt hyfsat välinformerad, det lilla jag kan bedöma, så den är intressant också.

Nä, dags att slita sig från datorn och gå ut i världen.

1 kommentar:

  1. Tack. Ångesten lättade efter promenaden så nu är det ok. Men i morron kommer jag sitta på helspänn.
    Hoppas nästan det blir så att jag får köra dem..Men det ordnar sig, fast jag blir lika orolig varje gång de ska flyga, och som du säger så beror nog lite på att jag inte får ha dem hemma..jag är fånig..
    kram

    SvaraRadera