torsdag 13 november 2008

Skoskav

Lite otålig. Halva dagen har gått och jag kan inte hitta på något att göra. Har laddat ner webbläsaren Opera och fixat lite med den, importerat bokmärken och sånt. Den känns rätt trevlig att använda. Men nu borde jag gå ut. Eller diska. Eller nåt. Tankarna bara hoppar hit och dit.

Jag hoppas det blir klart med arbetsträningen snart, jag behöver nog lite strukturerad aktivitet.

Funderingar runt terapin, det känns som en irriterande sten i skon. Jag kan inte alls reda ut vad som är irrationella känslomässiga reaktioner hos mig som jag behöver konfrontera och vad som är förnuftigt försvar av mina gränser. Det är störande när man inte kan känna efter och bara gå på det, för ibland är faktiskt det man känner helt uppåt väggarna, ibland måste man tänka och inte bara reagera. Och ibland är magkänslan en bra guide. Just nu har min magkänsla gått i strejk med dramatiska gester och djupa suckar, för hon känner sig missförstådd. Logiken påpekar vasst att vad kan man vänta sig av hysteriska fruntimmer. Jag vill dumpa dem båda två.

2 kommentarer:

  1. Jag har kommentarskrivkramp..men jag finns här och läser.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ifall du kommer på ett bra sätta att göra slut med båda två så är jag idel öra, har upprepade gånger försökt att dumpa dom men dom hänger sig envetet kvar!

    SvaraRadera