måndag 24 november 2008

Kylslaget

Vaknade flera gånger inatt, drömde massor. Har den där känslan i kroppen av att ha jobbat hårt, men minns bara fragment. 

Fortfarande kallt ute, jag fryser bara av att titta ut genom fönstret. Jag är ingen vän av vintern. Det där omständliga med att klä på sig lager på lager. Den råa vinden som letar sig igenom de där lagren man mödosamt byltat på sig. Våra förfäder måste ha varit rätt desperata som bosatt sig på dessa breddgrader.

Men ok, det är vackert med snö.

Har min favoritsysselsättning framför mig idag: terapi. Ångest. Samtidigt någon sorts beslutsamhet; jag ska förstå mig på det här. För jag har ju varit med om det förut, att det funnits något bakom mina starka reaktioner. Så än ger jag inte upp. Men det tar emot.

3 kommentarer:

  1. Ny bloggskrud igen ja! :-)
    Tjusigt!
    Hoppas du får en bra dag.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Tack Kimmi! Svårt att bestämma sig, jag?? ;)

    SvaraRadera
  3. Snygg design på bloggen! Jag känner lika inför vintern..den är lång,mörk och kall..men själva snön är fin. Bara man får vara inne i värmen. Jo jag ar klarat mig rätt bra denna vecka, men det är tack vare mina kompisar. Så har jag pratat med mamma o pappa nästan varje dag..Men det ska bli skitgött att de kommer hem i morron.
    KRAM

    SvaraRadera