måndag 17 augusti 2009

Snabbinsats

Vaknar efter 4 timmar, helt klarvaken. Borde utnyttja tiden till att diska färdigt, blev uttråkad igår kväll. Tanken tråkar ut mig nu också, men om jag gör nyttiga saker känns det mer legitimt att vimsa runt på nätterna.

Undrar hur det känns att vara världens snabbaste man? Att bli legendarisk för att man sprungit rakt fram i knappt tio sekunder. 

Inte för att jag direkt längtar efter att bli legendarisk, det är mer den idoga fixering som sportutövande kräver som jag kan avundas. Att vilja en enda sak så starkt och länge, och inte hundra saker i en kvart. Jag har aldrig känt att det finns något speciellt syfte med mitt liv, inte så att det känns tomt och meningslöst, utan mer att det inte finns en plan. Har aldrig lyckats med planer.

4 kommentarer:

  1. Tja, en plan kan ju vara att inte ha någon. ;) Tills dess man får för sig att ha en. Mm, att vilja en sak starkt och länge är skönt. Jag blev väldigt förvånad första gången det hände mig! :P

    SvaraRadera
  2. Tack snälla. Gick väl både bra och dåligt. Har skrivit ett inlägg om det, rätt långt så kanske inte så många som orkar läsa haha
    Jag skulle vilja vara världens bästa på något, undra vad....

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hmm, jag får väl upphöja icke-planerandet till en skön konst. Fast jag känner mig mest som ett misslyckat kontrollfreak, borde egentligen ha kunnat vara mer enkelspårig för jag har det i mig, någonstans.

    Maria - om inte annat så får man hitta på något riktigt skruvat, slå Guinness-rekord i att kasta träskor som man egenhändigt har målat. Eller nåt. :P

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för din kommentar. Jo det känns som att det skulle krävas ett litet mirakel för att få det att funka just nu. Fick en ny tid till henne imorgon men fick ebsöka psykakuten efter att jag varit hos henne. Är inte det rätt skruvat egentligen, att man får söka upp psykakuten efter man varit hos sin terapeut?? haha så absurt! Är i alla fall glad att jag vågade för jag fick träffa världens underbaraste läkare (har skrivit om han i bloggen) Vi kom överens om att jag INTE ska gå till A imorgon utan att jag ska ta en tid i slutet av veckan istället. Så nu ska jag jag bara njuta av det stöd jag fick från honom och imorgon ska jag gå ut på promenad och unna mig något för det tycker jag att jag förtjänar :)
    Kram

    SvaraRadera