onsdag 26 augusti 2009

Kvällsgnäll

Del 2, eller nåt. Jag sov lite mer på morgonkvisten, och sen har jag tagit mig igenom dagen, mestadels hållit god min. Det tjänar ju inte mycket till att grotta ner sig så länge man har lite ork kvar. 

Hakar upp mig på småsaker. Jag har ägt flera små hopfällbara saxar, praktiska att ha i handväskan, men sedan har de förstås blivit omhändertagna när jag blivit inlagd. Visserligen har jag fått tillbaka dem vid utskrivningarna, men var jag har lagt dem sen vete katten. Nu känns det absolut nödvändigt att genast skaffa en ny. Ibland, särskilt när jag är ur balans, kan jag bli helt fixerad vid sånt, helt ur proportion till verkligheten. Kanske bara ännu ett sätt att fly. Något att fästa blicken vid när allt runtomkring snurrar. Dumt men det skadar åtminstone ingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar