tisdag 4 augusti 2009

Badhandduk

I vanliga fall tycker jag inte att det är någon lösning att supa till, men igår kväll var ett undantag, Perle de Vigne och tårar i strömmar. Mannen var där och fångade upp mig, vi pratade om viktiga saker och allt lättade. Jag tröttnar aldrig på honom, det känns som om vi kan prata om vad som helst bara vi kommer över det där första tröghetssteget som man har för att öppna sig. Och då är en flaska bubbel och lite belgisk klosteröl en genväg.

Nu är jag uppe mitt i natten igen, tar ju aldrig sömntabletter om jag har druckit (har viss ordningskänsla mitt i omoralen). Vi har gjort en rejäl dator-ommöblering, på initiativ av Mannens äldste son, så nu har jag fått plats i arbetsrummet istället för att sitta vid köksbordet. Det är definitivt mer praktiskt och köket ser ut som ett kök igen. Och det går uppenbarligen lika bra att sitta här två på natten. 

En dröm skulle vara att blåsa ut hela inredningen, som mest består av diverse provisorisk-men-har-blivit-långvarig-blandning, plus lite det-har-jag-ärvt-av-farmor-så-det-kan-inte-kastas. Men de pengarna kommer man knappast att någonsin ha. Jag skulle t.ex. vilja ha matchande handdukar, av outgrundlig anledning, men inte slänger man fullt fungerande saker bara för att de ser ut som om någon färgblind har satt ihop dem. Och inte skulle någon människa bry sig annat än jag hur det ser ut i vårt allmänt ointressanta standardbadrum.

Jaja, det är typiskt att när jag har viktigare saker att oroa mig för så snöar jag in på oväsentligheter. På något sätt ska man hålla sig flytande och hjärnan upptagen.

8 kommentarer:

  1. Att hålla hjärnan upptagen med andra saker än diverse problem är en bra strategi tycker jag. Och matchande handdukar är ju en riktigt viktig fråga - för mig också.... Sen att handdukarna inte matchar färgen på väggen är aningen överkurs som jag försöker låta bli att bry mig om - nån måtta får det väl vara...

    Ha en fin dag! Och hoppas du får sova snart

    uppner

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig man du verkar ha..som förstår. Skönt att sitta i datarummet också.

    kramar om

    SvaraRadera
  3. Å tack snälla, vad söt du é :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ibland måste man avliva några halvdöa hjärnceller så att de friska får space att jobba ifred.
    Avlivningen sker lämpligastt medelst sprit. ;-)

    SvaraRadera
  5. Uppner - haha, nu fick jag ytterligare en sak att nojja om, väggfärgen...

    Tack! Har sovit jämförelsevis bra i min nya säng.

    SvaraRadera
  6. LaLuna - ja, min man finns alltid där när det behövs.

    Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Maria - jag säger bara som det är. :)

    SvaraRadera
  8. Kimmi - den teorin tror jag på! Så länge man håller det på en konstruktiv nivå förstås. Och spriten måste vara god!

    SvaraRadera