tisdag 11 augusti 2009

Kraschlandning

Kan någon skrapa upp mig från asfalten, tack. Kraschade idag, superångest. Insåg att jag varit rejält hypoman senaste veckan, Mannen sa det men jag tog bara in det han sa delvis. Tur att jag inte hann hitta på något värre än att tvångsmässigt köpa handdukar och baka bullar mitt i natten (nu är åtminstone frysen full med olika sorters bröd). Jag hade börjat planera att sticka till Amsterdam alldeles själv, det hade nog inte varit så bra. Känner mig lite generad.

Ringde mottagningen igen, visade sig att dr B är på semester så det var inte så konstigt att han aldrig ringde igår. Om det inte är superkris så befattar jag mig inte med akutpsyk, så jag leker doktor alldeles själv, minskar lamotriginet tillbaka till tidigare dos och höjer abilify. Går det så går det.

Det värker i kroppen av ren utmattning. Sov några timmar på eftermiddagen och kan nog snart lägga mig igen. Har börjat acceptera att jag behöver sömn. Men åh, vad jag saknar energin. Känner mig som en tung svartgrå klump.

8 kommentarer:

  1. Åka till Amsterdam är ju en fantastisk idé!! Jag hänger gärna med dit när jag är på det humöret...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren. Har heller inte så mycket att säga men jag har läst här.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kram på dig.
    Vila ut nu och ta igen förlorad sömn. Låter klokt med medicinjusteingen.

    /Apoteksteknikerstudent

    SvaraRadera
  4. Jobbit att kracha..men det är ju inte bra att vara manisk heller.
    Det borde finnas nåt mellanting.

    kramar om

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig... *styrkekram*

    SvaraRadera
  6. Wish you a soft kraschlandning. Ta väl vara på dej. Du reser dej igen!

    SvaraRadera
  7. Låter trist med landningen, kanske ändå bäst för dig.
    Jag hoppas du kommer till ro lite nu och kan sova.
    Många kramar

    SvaraRadera
  8. Alla som haft det tufft i livet skulle nog kunna göra en grymt stor säck med nedskrivna historier om sånt som såhär i efterhand känns lite genanta. Tur att det finns ett "i efterhand" trots allt.

    SvaraRadera