söndag 8 mars 2009

Prissätta

Fick ett par timmar till med Propavan, det här blir ju bra.

Behöver lite stimulans idag, men det ska vara billigt. Hmm. Försöker vara lite ekonomisk. CSN-månad. Har också lagt maxbeloppet 1800 kr på två månader på medicinerna, vilket inte lär förvåna någon efter alla mina pillerutläggningar (se ovanstående stycke). Har haft funderingar på om man med apotekarvåg skulle kunna räkna ut kilopriset på pillrena. Råvarupriset på guld är (går och gör diverse beräkningar) ca 310 000 kr/kg just nu. Skulle nästan tro att Abilify matchar det. Varje ask motsvarar en förlovningsring. Många skulle nog välja ringen. Men jag är ju utom tävlan, så...

Hursomhelst, jag kanske kan åka till Helsingborg och gå på Dunkers. Tror jag har pengar kvar på resekortet. Skulle kanske kunna lura med mig Mannen, han har skittråkigt pappersarbete han borde göra idag, så det skulle nog vara lätt. ;) Men kanske lite taskigt, han behöver ju få eländet gjort.

Små smulor av tankar, har svårt att fånga in dem, de rullar över bordet och ner mellan golvspringorna.

2 kommentarer:

  1. Vad gulligt beskrivet med små tankekulor som rymmer över bordskanten :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är ilsken på studiemedelsnämnden. Förut betalade jag in 1700kr i kvartalet, nu ska jag plötsligt börja betala in varje månad trots att jag fått lägre inkomst.Jag ligger några tusenlappar över den inkomst som gör att man får anstånd.Och så ska jag betala mer än förut. Studiemedelsnämnden logik och regler har jag sällan förstått.
    Kramar
    Ursäkta gnället.;0)

    SvaraRadera