tisdag 17 mars 2009

Belysning

Natt utan Propavan = mestadels vid datorn. Det är lite lustig för jag känner mig inte obekväm fast jag sover så lite, utom för moralbiten att jag borde sova. Jag menar att jag ligger inte i sängen och lider för att jag inte somnar om, och jag funkar ändå på dagen. Men jag får nog schemalägga att ta en proppis varannan natt. Inte en suck att jag slutar med Abilify.

Ser fram emot att min äldsta ska komma ner och hälsa på nästa vecka, vi brukar ha så kul när vi träffas. Har bett honom ta med kameran och fota Mannen och mig, han är rätt duktig. Hoppas vi kan vara utomhus, det blir roligast bilder och snyggast ljus.

Solen smyger fram utanför fönstret. Jag är fortfarande helt uppslukad av gamla bloggen, ger mig perspektiv, knyter ihop trådar, väcker frågor. Skönt att se att mycket har blivit bättre. Inte ens jag var ett hopplöst fall.

5 kommentarer:

  1. Har käkat Propavan, jag vet inte hur många år, men kanske typ 8-9. Och har försökt att vänja mig av vid dem flera gånger. Jag tar vanligtvis två stycken. När jag får för mig att jag ska sluta så trappar jag ner med en tablett... och vad händer? Jag kan inte sova, nästan alls... Nån gång har jag provat att vara helt utan, men det är omöjligt...

    Och ändå säger de att Propavan inte är vanebildande, jag förstår inte...?

    (Jag blir iofs beroende av allt, men men...)

    SvaraRadera
  2. Personligen tror jag att nästan vad som helst som man använder regelbundet för att sova blir ett sorts beroende, och slutar man med det så kan det ta rätt lång tid att ställa om sig. Jag kan t.ex. ha lättare att sova om jag dricker lite kaffe, hur bakvänt är inte det?

    Grejen med Propavan är väl mest att man inte blir hög av den...

    SvaraRadera
  3. Nej, det är nog som du säger; att livet inte är så enkelt och inrutat. Dom gör det inte direkt enklare för en genom att ge en ett tjockt häfte om tanker och beteenden som är fel.
    Skicka hit lite sol om du har någon... :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag får inte några sömnpiller och sover sällan på natten, det är huller och buller med sömn och vakentid. Jag är nog en huller om buller person i det mesta.;0)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Bloggullet - jag är nog en person som försöker ha rutiner, men rätt vad det är blir det huller om buller ändå. ;)

    Jag har inte använt sömnpiller mer än korta perioder, mest när jag varit inlagd. Gillar mer att kunna vara vaken när jag vill. Men när det blir så bakvänt som det är just nu kan det finnas en poäng med att ta en tablett vissa nätter, så jag inte ballar ur helt...

    Kram tillbaka!

    SvaraRadera