fredag 6 mars 2009

Väntetid

Mina blommor: tulpan, ranunkel, hyacint, vaxblomma.


Jag kan tycka att det är lite störande att gå och vänta på ett kanske-samtal. Lite löjligt egentligen för jag brukar ju ändå ha mobilen med överallt, vad är skillnaden? Men ändå. Dr B ska eventuellt ringa. Han har varit sjuk några dagar och sekreteraren trodde att han skulle vara tillbaka idag. Kanske, kanske inte, och om, när som helst på dagen. Störande, som sagt, även om jag inte har ett dugg av vikt som jag ska göra idag.

Det känns inte lika vårlikt, iskall vind idag. Men det är förstås bara mars. Det kommer.

6 kommentarer:

  1. Såna väntetider är jobbiga. Jag kan aldrig ta för mig något när jag väntar på ett sånt samtal. Jag kan inte ens ställa mig och laga mat för jag tycker inte om att bli störd i matlagningen. Sen kan jag inte gå ut för jag ville inte prata med läkare på stan direkt, så livet står bara helt still. Då hoppas man på att dom ringer på morgonen, vilket dom sällan gör dessvärre. Helst ringer dom så sent som möjligt på dagen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. vackra blomster. Läste ngnstans att SMHI nu officiellt förklarat vår i Skåne

    SvaraRadera
  3. Fina blommor, jag köpte några på torget idag som jag ska njuta av inne och sen plantera ut. Bland annat krokus.;0)
    Att vänta på samtal är jobbigt, jag brukar gå och lägga mig med telefonen bredvid, har knappast tålamod att vara vaken och ha ångest när jag väntar på något.;0)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Blir nog inget tel.samtal idag, klockan är strax 16. Jaja, sitter inte i sjön, det bara irriterar.

    Vår i Skåne! Flytta hit du med Maria så bjuder jag alla på fika!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hua ja! Att behöva gå och vänta på samtal är nästan värre än att sitta i telefonkö! Jag brukar vara så töntig att jag inte ens vågar gå på toa (tänk om jag sitter och skiter när det ringer viktiga samtal) eller hoppa in i duschen!

    Och ännu värre. Att slösa bort en hel dag på förväntansångest (?) och sedan är telefonen tyst. Hela dagen åt helvete.

    (jag är i skåne, får jag också fika? ;))

    SvaraRadera
  6. Hej Puffan! Jag tar mig faktiskt in i badrummet, men mobilen får följa med och ligga på hyllan inom räckhåll... "Förväntansångest" är ett bra ord, jag har rätt så mycket förtroende för min läkare och tycker det känns bra att diskutera läget med honom, men samtidigt hatar jag telefonsamtal med "myndighetspersoner", så det är verkligen både förväntan och ångest.

    (Alla skåningar får fika. :))

    SvaraRadera