tisdag 3 mars 2009

Halvlugn

Har stått två förmiddagar på "jobbet" och klippt tygprover. Monotont, ändå skönt på något sätt. Min skalle behöver inte så mycket underhållning just nu. Det räcker och blir över med senaste tidens tomtedansande på loftet. Och jag skulle ändå orka med mycket igår. Gymmet, psykologen, bio till och med (Män som hatar kvinnor, namedropping: jag har träffat Stieg Larsson). Det är verkligen ett stort dagsverke för mig allt detta, tur att jag känner någon sorts energi i kroppen av Abilifyn. Inte akatisi, det har jag haft förut och det suger, nu kan jag sitta still, sockerdrickan är halvt avslagen och mer diskret.

Men idag är det ytterst stillsamt, med det mest spännande inslaget en kort sväng till Ica Maxi.

Tänkte att jag hade något att säga men det hade jag inte.

8 kommentarer:

  1. Du orkar ju massor, jobba, gymmet, bio osv. Med den aktiviteten hade jag varit utslagen nästa dag. Skönt att du känner dig något så när stabil.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Är den där filmen bra?? Har hört så mycket positivt om den, ungefär som när Mamma Mia kom ut, bara massa lovord :) Kanske skulle ta å se den framöver.
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Bloggullet - jo idag har jag mest slappat...

    Maria - jag tyckte den var ok, lite våldsam (men jag är känslig) och läskiga våldtäktsscener. Men Lisbeth Salander är en intressant karaktär.

    SvaraRadera
  4. Alla säger att de böckerna är skitbra..kanske borde försöka läsa dem..Har du läst dem? Eller ska du se filmen ändå? Jag har ingen som helst läslust..så jag kanske går och ser filmen istället. Collt att du träffat författaren!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. LaLuna - jag har svårt att ta mig igenom tjocka böcker, men jag försökte faktiskt läsa den första när den kom för några år sen. Men jag mindes inte ett skit, så när jag såg filmen var allt nytt iallafall. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Du har något att hämta hos mig.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Jag försökte läsa en av Stieg Larssons böcker...men orkade inte längre än till en tredjedel... Har inte en susning om vad den handlade om. Men Salander (Rapace) ser onekligen spännande ut på bilderna så jag skulle kunna tänka mig att se filmen bara därför. Jag är visuell. F.ö håller jag med Bloggullet. Jag blir matt bara av att läsa så mycket du företar dig. Å andra sidan är jag inte något under av energi, eller något annat heller just nu.

    SvaraRadera
  8. Jo men det är ju bara de dagar jag gör något som jag listar upp vad jag gör... tro inte att det alltid ser ut så. *asg* Men jag har faktiskt hyfsat med energi, det har jag, så länge jag inte behöver ägna mig åt en och samma sak alltför länge.

    SvaraRadera