torsdag 28 augusti 2008

Värderad

Nu är jag utredd. Fick läsa deras utlåtanden och det var faktiskt bara små sakfel, inget av större betydelse. Läkaren gick igenom varje rad i sammanfattningen, verkade vilja anstränga sig för att jag skulle förstå allt. Skönt att inte känna sig uppträngd i ett hörn eller misstänka knivar i ryggen.

Bröllopspresents-bordeauxvinet dracks upp tillsammans med lammrostbiff och potatisgratäng. Nu är jag sanslöst trött men avslappnad. Sängen här kommer jag.

Fick visa leg på systemet idag!! Fattade inte först varför kassörskan ville ha mitt leg, tänkte att det kanske var för kortbetalningen... Hon såg lite smågenerad ut när hon upptäckte att jag är 45. Egentligen är det en rätt löjlig grej att bli glad för, det är inte direkt någon prestation att råka se ung ut, jag har inte plastikopererat mig, använder billig hudkräm från Apoteket, råkar bara ha icke-rynkiga gener. Ändå blev jag glad, utseendefixeringen i samhället är jag inte immun mot. Hellre småsnygg än småful.

2 kommentarer:

  1. Skönt att utredningen gick som du hoppades :-)

    SvaraRadera
  2. Tack khali :) Jo det är skönt att det är över.

    SvaraRadera