torsdag 7 augusti 2008

Mixer

Har inte så ont i höften nu. De där diklofenak-pillren verkar hjälpa rätt bra. Känner mig lite lätt speedad ikväll bara. Kanske bara en reaktion på dagen, det blir lite spänt när man går till vårdcentralen. Det var andra gången på typ 5 år, jag visste inte ens vilken läkare jag är listad på, fast han var ändå inte där, men hon jag träffade (iransk?) var gullig.

Fikade med Mannen och en brukare på stan, förutom att jag åt två frysta wienerbröd hemma. Det där med bantande blir inte mer än en tanke. Impulsshoppade jättefina Pilgrim-smycken, halva priset. Som om jag behövde fler smycken, men de talade till mig, köp oss, köp oss... Beställde nyss fotoförstoringarna som jag tänkt, kul. Såg en hel deckare på SVT1, det är inte ofta jag ser något längre program utan reklampauser. Fick visserligen gå ett par svängar till köket och missade nästan slutet, men ändå. Vet inte varför jag räknar upp allt, bara någon sorts bokföring för mig själv.

Nu dricker jag varm choklad (det möjliga beviset för Guds existens) och dividerar med mig själv om jag ska sova nu.

Har så kluvna känslor inför OS, samvetet säger att man inte borde stötta en så odemokratisk regim, nöjescentrum i hjärnan vill frossa i blandgodiset av sport. Jag är absolut ingen sportfreak och inte odelat nationalistisk heller men ibland vid stora mästerskap förvandlas jag ändå till en flaggviftare. Doktorinnan Jekyll och Mrs Sportfåne.

Hmm, shoppingattack och vill inte sova och tankar som grodhoppar och euforiska känslor av choklad, ser man det skrivet svart på vitt så är det dags att varva ner lite. Så trist att tänka så när man känner sig ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar