lördag 30 augusti 2008

Meny

Idag är dagen efter sällskapslivet, har inte blivit så värst mycket gjort, gick upp tidigt för att väcka Mannen, sen gick jag och lade mig igen och slappade. Har fortfarande kvar disken from hell. Champagneglas, vinglas, vattenglas, cognacsglas, kaffekoppar. Det var rätt ok iaf, även om jag blev trött så blev jag inte panikslagen. Jag lagade gazpacho med melon (med hjälp av Mannen som mixade), grönsaksgryta kryddad med saffran och fänkål, och chokladmousse med kaffe och Cointreau och sockerkokade apelsinskalsstrimlor. Tycker själv att det var rätt ambitiöst, kul att det blev väl mottaget.

Ger inte upp mina försök att läsa. Böcker med fristående kapitel funkar bättre. Just nu är det Stina Dabrowski som berättar om sina möten med kända personer. Det känns sympatiskt att hon även tar upp egna svagheter. Kanske är jag svensk nu, berömdheter ska inte ha alltför putsad yta.

Känns som att det finns tankar som vill ut men inte hittar vägen. Jag går väl och lägger disken i blöt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar