fredag 1 november 2013

Distanssömn

Visst svalde jag pliktskyldigast två Nozinan igår kväll. Nettoresultat av sömn: 17 timmar!! Gick lite dimmig upp och vinkade av Mannen som skulle hälsa på barnbarn, slocknade sedan igen i soffan. Inte förrän framåt 16.30 började jag återfå medvetandet, naturligtvis ökentorr i munnen (blä). Hann precis dra på mig kläder och ner på stan i ett snabbt ärende före 18. Sedan lagade jag faktiskt lite mat, hittade vegetarisk färs i frysen, så jag är relativt väl omhändertagen av mig själv just nu, men fortfarande helt suddig i skallen, tung i kroppen och med en tom känsla inombords, som gråvit dimma. Tittade på tv-tablån, men nu orkar jag inte sätta på apparaten, vill ha det tyst och somna om.

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Det kanske räcker med EN Nozinan? Du verkar ju ha varit helt utslagen ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanken var väl att knocka en begynnande hypomani, och det kan vara svårt att bedöma hur mycket som behövs - finns tillfällen då jag tagit två Nozinan och Nitrazepam och ändå inte sovit... Nu hade jag ju ett rejält sömnunderskott den senaste veckan (sov ca 3 tim/natt) så jag tror att det gjorde skillnaden. Tack och lov behöver jag normalt inte ta sömnmedicin utan det är just för speciella tillfällen. Ikväll blir det då inget mer!

      Kram!

      Radera
  2. Har tänkt på dig mycket. Tyvärr har jag få ord, men skickar i alla fall många kramar.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Få ord räcker lång väg. Har tänkt på dig också.
      <3

      Radera
  3. Hmm, svår sits - hypomani med risk för krasch, eller sömnblandning som slår ut dig. Antar att du i hypoman-läge inte kan ta något annat istället, tex Lergigan, Propavan, etc?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet banne mig inte vad som vore bäst att ta. Den här gången blev jag extremt utslagen av Nozinanen, en del andra gånger har jag inte blivit det. Kan bli likadant av Propavan, om jag minns rätt, det är så länge sedan jag tog dem, blir på så dåligt humör av dem. Zyprexa blev jag också utslagen av någon gång. Så jag tror det inte bara beror på preparat utan kroppens tillstånd. Nästa gång ska jag satsa på Stesolid tror jag.

      Jaja, jag är garanterat inte hypoman längre iaf. Sömnen är verkligen en stor on-off-knapp för mig.

      Kram!

      Radera
  4. Vill bara in här och lämna en kram och ett generellt avtryck.

    SvaraRadera
  5. Tack för avtrycket och kram!

    SvaraRadera