tisdag 12 november 2013

Speedåldras

Fick ett fikaerbjudande men jag tackade nej. Känner mig tunnhudad och trögtänkt just nu. Igår värkte huvudet på vänster sida, nu har det flyttat sig till höger. En telefonförsäljare ringde upp Mannen och jag gick igång, rotade fram fakturor, vi får se om han ringer igen. Läser i SvD att deprimerade åldras fortare, åtminstone ser det ut så på cellerna, och rycker på axlarna. Vem fan vill bli 105? Kanske resonerar man annorledes när man blir äldre.

Nä, jag får nog ha ytterligare en isoleringsdag imorgon. Stresshormonerna är fortfarande i farten.

2 kommentarer:

  1. Ett tag så bytte jag telefonbolag så ofta så jag inte kom ihåg själv vilket jag hade till slut. Skönt nu när man bara har mobilen och ett bra abonnemang som är oslagbart, så man slipper att fatta en massa beslut som ska var såååååå fördelaktiga. Enligt de själva :-)
    Som det känns nu så vill jag leva till 105 men jag misstänker att det vill jag nog inte sedan när det börjas att stängas av, funktion efter funktion :-)

    Bra att du softar ännu en dag!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herregud, alla dessa telefonbolag...

      Det är klart, får man vara pigg och har syn och hörsel kvar kan man säkert hitta mening med livet även vid 105.

      Här softas för brinnande livet!

      Kram!

      Radera