torsdag 14 november 2013

Isvak

Efter att ha isolerat mig hemma i två hela dagar har åtminstone huvudvärken släppt och lite av det inre kaoset lagt sig. Men nu måste jag ta ett djupt andetag och förbereda mig på att hoppa ner i kallvattnet igen. Fredag är det frisören, lördag ett barndop och söndag en födelsedag. En hand kramar mitt hjärta och andningen snabbar på. Jag verkar aldrig komma ifrån dilemmat: jag vill ha ett normalt liv-jag klarar inte av ett vanligt liv.

Det är mitt på dagen, jag vaknade inte förrän vid 10, min dygnsrytm är lite på glid. Livliga drömmar om Frankrike (?) Hög tid att hoppa in i duschen. Häpp häpp!

6 kommentarer:

  1. Ah, dilemmat vill/klarar (inte) av... Jobbigt och slitsamt att ens tänka på. Vad brukar det sägas? En dag i taget... Jomenvisst, en sådan klyscha. Jag hoppas ändå att det finns solstrålar i isen.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klyscha, men nog mitt i prick just nu. Det finns solstrålar, det är roliga saker med människor jag tycker om, det jag ska göra. Men det vore praktiskt att ha en dubbelgångare att skicka ut ibland!

      Kram!

      Radera
  2. Lycka till med kalasandet! Hoppas du finner dina krafter.... någonstans.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag drar ner på det så mycket som det går tidsmässigt, så får det gå för övrigt. Tack.

      Kram!

      Radera
  3. Så synd att du inte kan njuta av att sitta hos frisören, det är bland det bästa jag vet. Lycka till nu med allt du har framför dig i helgen. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tycker faktiskt det är roligt hos frisören, det tar bara så mycket kraft att jag blir trött och hispig efteråt, men nu försöker jag fokusera på det roliga i att bli fin i håret.

      Tack och kram!

      Radera