lördag 2 november 2013

Kulturnytt

Utan ytterligare sömnpiller sov jag 11 timmar i natt och känner mig fortfarande så där trött att det kryper i benmärgen. Men jag har ändå klätt på mig och laddar för att ta bussen till apoteket om en halvtimme (apoteket med A, inte med M eller C eller H ;)) Enligt deras nya tjänst på hemsidan ska mitt apotek(A) ha Voxra hemma, som är så gott som slut hos mig, och som jag min klantskalle glömde att köpa när jag ändå var på apoteket(M) igår. Det stör min självbild lite för jag brukar ha hyfsat bra koll på när jag behöver handla mediciner, så jag inte ska stå där med en ensam skramlande tablett i burken som jag gör nu.  Tänker att när jag redan håller på med medicinändringar så ska jag inte snurra till det extra genom att sluta oplanerat med en annan med, mitt system är tillräckligt i olag som det är.

Nu när jag sovit mig till sans kommer en allvarsam hinna över mig, som antagligen är normalitet men icke desto mindre rätt oattraktiv. För mig själv då, andra kanske tycker det är skönt om jag inte spattar omkring. Imorgon kanske jag har sovit av mig resten av tröttheten och då kan jag se hur jag egentligen mår.

4 kommentarer:

  1. Fungerar Voxra för dig?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Polyfarmacins dilemma: hur tusan vet man vad som gör vad? Det jag vet är att när jag började med den hade den tydlig effekt inom knappt en vecka. Då tog jag minsta dosen 150 mg. Sedan var det lite svajigt de närmaste månaderna medan jag höll på och sänkte Lamotriginet, och den läkaren jag hade så satte ut och in Voxran, om det gjorde saken bättre eller sämre vet jag inte. Fast forward till förra hösten, för exakt ett år sedan, då höjdes Voxran till 300 mg vilket jag haft sedan dess. Under detta innevarande år har jag inte haft några djupare depressioner och inga självmordstankar, fram tills denna senaste episod (som inte heller var vråldjup men iallafall tydlig). Så det verkar ändå lovande, tills man tar med i beräkningen att jag under tiden tagit bort Lamotriginet och höjt litiumet. Vilket medel har gjort vad?

      En sak tycker jag mig ändå ha märkt, och det är att de enda antidepressiva jag testat som hjälpt alls är Voxra och Edronax. Preparaten som riktar in sig på serotoninet har varit helt åt skogen.

      Kram!

      Radera
  2. Hoppas det löste sig med tabletterna. Typsikt att man ska glömma att komma ihåg det man behöver.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ändå är det så lätt att påminna sig själv. Lapp på kylskåpsdörren. Påminnelse i mobilen. Men nej, jag ska komma ihåg själv jag. ;) Så går det som det går. Det retar mig för jag tror att jag har stenkoll men det har jag inte. Jaja, det gick bra till slut.

      Kram!

      Radera