torsdag 21 november 2013

Telefonmärkligheter

Dagen inleddes med ett mysterium. Ja, inget man inte har varit med om förut, doktorn ringde inte när hon skulle. Jag vet med bestämdhet att jag inte fick något samtal för jag satt med mobilen intill mig hela morgonen, och för övrigt resten av dagen också. Till slut framåt kl 16 ringde jag sekreteraren, som sa att läkaren visst hade ringt. Hon kopplade över mig till läkaren som sa att hon hade ringt 09.05 och talat in ett meddelande när hon inte fått svar. Det finns ingen notering i min telefon om något missat samtal och inget nytt meddelande i svararen. Och ja, hon hade rätt nummer. Och andra samtal har gått fram idag. Jag har chattat med supporten på Tele2 och de kunde inte svara på vad som hänt utan att ha numret som ringde till mig, "dolt nummer" räckte inte ;)

Nåja, ingen ko på isen som man säger. Jag fick prata med läkaren och veta hur jag ska göra med medicinerna, och hon skulle ordna med en återbesökstid (får hoppas att det blir så då). Men jäkligt skumt är det.

Jag fryser ikväll, det känns ruggigt. Som om vintern är i antågande...


6 kommentarer:

  1. Nog kommer kylan krypande allt...
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ingen riktigt vän av kyla så jag försöker visualisera en ljus dag i april...

      Kram!

      Radera
  2. Ja det är teknikens under.... apparater som lever sitt eget liv ibland. Om man ändå vore smart och kunnig nog så man kunde greppa allt kan jag känna.....men det är ju omöjligt förstås. Tur du fick tag på din läkare i alla fall.
    ja nog kommer vintern....... och LÅÅÅÅÅNG är den också - sod!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ringde supporten idag igen för fler samtal försvann igår, och den här gången fick jag faktiskt ett svar.

      Jag tycker vintern borde vara ca 2 veckor runt jul...

      Kram!

      Radera
  3. Det där har jag också varit med om. De skulle ringa från vårdcentralen för att ge mig en ny tid. Men de hörde aldrig av sig, och då sa det till mig när jag ringde upp som de hade sagt till dig att de pratat in ett meddelande.
    Men jag tror att de slog fel nummer, om jag sa vara ärlig :-)

    Önskar dig en underbart fin fredag!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch så störande med försvunna samtal, särskilt när det är något viktigt. I det här fallet var det tydligen ändå något fel med 4G-nätet så det fanns en förklaring.

      Tack, hade en trevlig fredag och planerar ha en riktigt slapp lördag. Hoppas du får det skönt du också!

      Kram!

      Radera