lördag 9 november 2013

Lågintensivt

Kan konstatera att den nya medicinen iallafall inte däckar en som Nozinan, vilket var skönt att se. Trött har jag varit idag, men inte tröttare än jag varit den senaste veckan, någon sorts allmän depressiv slöhet. Jag snoozade en halvtimme imorse, vilket får anses godkänt, sedan har jag varit vaken. Tittat en del på Kunskapskanalen och skummat tidningarna.

Blev medbjuden på en promenad men jag kände att jag ville duscha och äta just då, så det blev inget. Och nu börjar det mörkna. Mannen kommer väl hem från jobbet snart.

Imorgon får jag pusha mig lite, ska åtfölja en god vän till köptemplet och agera smakråd. Själv är jag högst villrådig om vad jag ska ha på mig på dopet nästa lördag. Jag går sällan på sådana tillställningar (mina egna barn är inte döpta) och har ingen känsla för vad som gäller. Knallorange ska jag väl undvika, och helsvart är begravning. Men det finns mycket däremellan. Jaja, de flesta kommer nog för att titta på barnet!

Lite lustigt att notera att jag inte är särskilt köptokig nu, mina pengar försvinner mest till mat. Men det kan ändra sig hux flux om det svänger uppåt igen.

Tvättmaskinen piper och piper, den vill att jag ska komma och hänga upp den vinröda tvätten. Får jag bara klart med en maskin till så ger jag mig själv godkänt för idag.

10 kommentarer:

  1. Tycker du är så jävla bra som gör saker. Som fortsätter och fortsätter.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, det var snällt sagt. Som tur är mår jag inte så där riktigt äckeldåligt just nu, inte så att jag sitter som en ångestboll på golvet, utan jag klarar av en del vanliga saker även om det ibland tar emot. Det man gör får ju ställas i proportion till måendet, ibland fixar man att ringa till fastighetsvärden och klaga på något och baka surdegsbröd, ibland är det en tung uppgift att komma ihåg att ställa in mjölken i kylskåpet. Jag hoppas det vänder nu och jag slipper åka längre ner i källaren. Jag hoppas det vänder för dig också.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Små pyttesteg är väl att rekommendera när man sakta ska ta sig framåt. Inte ha för bråttom. Följ det som är du därinne.
    Köpcentrat. Huuuu. Mitt värsta ångestobjekt. Funkar bara en riktigt bra dag med två stesolid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. I mindre doser pallar jag köpcentrat ganska bra, men det blev alldeles för länge igår...
      Har varit för mycket idag också. Så imorgon måste bli en slappedag.

      Radera
  4. Just nu så saknar jag egen tvättmaskin för du håller på att greja med rören i tvättstugan så ska man tvätta så måste man lämna öppet och jag vill ju inte att det ska hänga en massa kläder i torkrummet om det springer en massa folk där.
    Hoppas din väninna hittar något fint med hjälp av dig :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt när det ska fixas i tvättstugan! Jag hoppas det snart är i ordning igen.

      Kram!

      Radera
  5. Hej. Så härligt att höra att du mår rätt så bra. Även bra att du inte sätter ribban för högt utan bara så där lagom. Att köra några tvättmaskiner och sen ta reda på kläderna är väl helt okej. Hoppas att resten av helgen blev lika bra.
    Måndagskramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag står på benen iaf.

      Kram!

      Radera
  6. Surt när tvättmaskinen mobbar en i ens godan ro........ Köpcenter I lajk! gör åt alltförmycket pengar dock skrivet med små bokstäver........pengarna har VERKLIGEN en förmåga att gå åt då.....

    kram och hoppas att ni fann vad ni sökte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är lätt att pengarna flyger, fast jag var rätt återhållsam igår, skulle ju först och främst inhandlas grejer åt min kompis.

      Kram!

      Radera