måndag 11 november 2013

Dagsdos

Dyrkandet av köptemplet blev ganska långvarigt och jag var genomtrött när jag kom hem. Men min kompis gillade klänningen jag plockade ut åt henne och hon hittade mycket av det hon hade på sin lista.

Får livliga drömmar nu sedan vi ändrade på medicinerna. Den tidiga morgonen var ett sammelsurium av rostiga krigsbåtar, David Bowie-biljetter, galna människor och rostat bröd. Jag finner det rätt arbetsamt. Stämningar som smyger sig kvar en hel dag.

Idag var det avrapportering hos Syster C. Inget speciellt. Sedan gick jag hem till en kompis för att titta på hennes nya lägenhet i ett hus rätt nära oss. Vi gick en en-och-en-halvtimmas promenad med hundarna hennes. Jag fick passa dem medan hon gjorde ett ärende, och de var så snälla så, skällde inte när det gick förbi andra hundar. Hundvan är jag inte ett dugg så det är roligt för mig när det funkar.

Somnade som en stock efter det. Har avspänningshuvudvärk nu, och en krypande känsla av att jag måste vara ensam imorgon. Men men, nu blir det Homeland.

6 kommentarer:

  1. Jag drömde otroligt mycket när jag tog seroquel. Hu.

    Vad mysigt med hundarna! Jag är inte heller hundvan, men ibland är de fint sällskap.

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är märkligt med mediciner och drömmar. Med en medicin drömde jag ständigt om hur min familj och vänner gjorde hemska saker mot mig, kände mig riktigt paranoid.

      De är jättegulliga spaniels, sådär supersociala och lagom stora för mig.

      Kram!

      Radera
  2. Seroquel tar bort alla mina drömmar. Så kan det vara.

    Förstår att du är trött. Hjälper det att vila, eller blir tröttheten än tätare då?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Abilify tar bort mina.

      Jo, jag tycker det hjälper att vila, bara jag får vila tillräckligt mycket. Igår somnade jag 23, gick upp vid 9 och åt frukost och somnade om till 11, och det kändes lagom. Nu är jag vaken och avspänningshuvudvärken har nästan lagt sig. Fast det kan mycket väl bli en tupplur igen på eftermiddagen. Med andra ord skulle det inte alls funka om man hade någon daglig sysselsättning. Fass utlovar att sederingen är värst de första två veckorna, återstår att se om det stämmer. Men jag kan leva med det här, är rätt skönt att sova bort en del tid.

      Kram!

      Radera
  3. Dotter och jag tog en härligt blåsig promenad idag och min jycke som brukar gorma åt andra hanhundar skötte sig exemplariskt. Hundar eller djur över huvudtaget är avslappnande så en hundpromenad gör en alltid gott.
    Hoppas du får en fin dag, Hos mig öser regnet ner så nu är det skönt att vara inne :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan känna mig lite osäker runt riktigt stora hundar, men annars tycker jag de är mysiga.
      Ösregn här också, gjorde mig inget, jag stannade hemma och kollade på Kunskapskanalen istället.

      Kram!

      Radera