söndag 3 november 2013

Undersvämning

Stackars grannen under kom och knackade på, hon hade hört det susa i vattenledningen hela natten och varit så nervös för att någon glömt en kran och det var översvämning att hon knappt kunnat sova. Jag har talat in på fastighetsskötarens mobilsvar, men inte hört något ännu. Nåja, det blir ju inte översvämning, allt vatten som åker in åker ur, det går bara åt en sabla massa vatten. Varför måste det hända just nu, jag orkar inte tänka på det.

Sovit elva timmar. Känns nästan som om jag är tillbaka där jag var för två-tre veckor sedan. Gråstenstunga armar och ben. Grådimmig tankeverksamhet. Petade i mig en hel påse ostbågar igår. Fick just en trevlig inbjudan på onsdag, och jag försöker känna mig glad, men den känslan rinner som smågrus mellan fingrarna. Inte ens sonens fb-bilder på Sydafrikanska utsikter berör mig mer än en sekund.

Borde ta bort flagnande nagellack. Reparera min flagnande fasad och låta idiottankarna falla som askflagor. Orka.

14 kommentarer:

  1. Jag finner det frustrerande att du ska tvingas välja mellan mani och depression. Det är tragiskt att läkarvetenskapen inte har kommit längre än så. Det är sorgligt att höra att eutymin är så sällsynt hos dig.

    Skickar varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en hel del lugna perioder under våren-sommaren. Men det verkar inte spela någon roll vad de proppar i mig, om jag aktiverar mig för långt över min (låga) stresströskel så kör det ihop sig ändå. Jaja, nu står jag ju mitt uppe i medicinändringar så det är bara att bita ihop och vänta.

      Tack och kram tillbaka!

      Radera
  2. Tur du är utrustad med en stooooor dos tålamod! Sådana svängningar kan inte vara att leka med......
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir väl lite härdad med tiden...
      Kram!

      Radera
  3. Gick bara för en stund sedan ut i överskåpet för att leta efter något onyttigt att sätta i mig. Jag är sååååååå sugen. Där fanns lite av varje, men så fick jag syn på clementinerna som jag köpte och glömt bort. Mycket goda, men jag sneglar fortfarande ut mot köket....kanske jag skulle kolla en gång till :-)
    Hoppas det löser sig med din toa.
    Önskar dig en god natt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där överskåpet... ;)
      Ny toastol på väg, tack och lov!

      Kram!

      Radera
  4. I morrn är det Onsdag och jag hoppas att det har ordnat sig med vattnet och att du får en super trevlig dag. Kul med lite oväntade inbjudningar, även om du känner dig lite si så där.
    Tisdagskramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toaletten är utbytt till en skinande ny, och det har varit en trevlig eftermiddag idag även om jag är trött.

      Onsdagskram!

      Radera
  5. Iaf så drömde jag inatt om att jag ramlade ner från en klippa och helt impulsivt smällde jag mitt huvud mot väggen och brytt nästan min näsa =)
    Såg nyss lite blodspår på tapeten =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vilken dröm! Mina drömmar är sällan våldsamma, jag drömmer mest att saker krånglar. Hoppas näsan inte blev alltför illa tilltygad!

      Radera