fredag 15 november 2013

Glömskeslarv

Känner mig ganska korkad. Hade glömt att ta min Seroquel igår kväll, är med största sannolikhet därför jag nästan inte har sovit. Tycker inte riktigt om det där, när man väl börjar meka med sin sömn blir man snabbt beroende av en eller annan kemikalie för att det ska fungera. Jag har aldrig gillat den situationen. Nu är inte Seroquel klassiskt beroendeframkallande, men som många mediciner kan den ha effekter när man glömmer den som gör att man känner sig lite fångad. Blä.

Fördelen är att jag känner mig pigg. Nackdelen är att jag känner mig bedrägligt pigg. Nästan så jag hoppas jag somnar i frisörstolen. ;)

När jag givit upp försöken att sova framåt fyra blev det sen natt-tv. Kraftkarlstävlingen "One man soldier" på Discovery. Någon sorts komedi med vuxna människor som rökte på, inte särskilt skoj. Ett sorgligt avsnitt av "Special victims unit". Sedan tvingade sig min hand fram till fjärrkontrollen och stängde av, och jag halvslumrade ett tag, tills Mannens alarm ringde. Han stängde av det och fortsatte sova medan jag blev klarvaken, typiskt.

Äsch, nu ska jag gnugga icke-sömnen ur ögonen och välja klänning för dagen. :)

4 kommentarer:

  1. Min alarm skrålade idag och jag fattade inte vad det var som lät. Tog en bra stund innan jag till slut satte fingret på luren. Tidigt besök hos sjukgymnast idag och det är ju lite som ska hinnas med innan. Men nu så är det gjort. Skönt! Känner mig mörbultad.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland tar det en lång stund innan man kopplar. Bra att du kom iväg till sjukgymnasten ändå, lite mörbultning är väl nästan oundvikligt.

      Kram!

      Radera
  2. Usch vilken terror att inte får sova!!!! säger en som sover 12-15 även utan mediciner..... och jag borde också gå till frisören.....
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att inte sova - fast det är väldigt onyttigt för mig.

      Kram!

      Radera