fredag 8 november 2013

Avklarat


Till min lättnad hade läkaren skrivit receptet nu på morgonen, så jag slapp telefonjakt, dessutom hade ett av stadens apotek ta mej tusan faktiskt rätt förpackning hemma (medicinen finns i ganska många olika styrkor och förpackningsstorlekar). Solen sken lite försiktigt på mig under promenaden fram och tillbaka till stan. Jag gick till Systembolaget också och köpte ett par av det belgiska favoritölet till min man, så han slipper köra ner på stan i fredagsrusningen. Det känns som en klassiker att gå med en apotekspåse i ena handen och systempåsen i den andra. ;) Själv låter jag alkoholen vara nu när jag gör medicintest. När jag är mestadels nedåt är jag ändå inte särskilt intresserad, det är när jag är uppåt som jag vill se champagnen flöda. Känns långt borta nu.

Jag har tagit mig i hampan och sorterat tvätten, och satt på första maskinen. Tänker t.o.m. köra torkskåpet idag för att få undan lite, oftast brukar jag bara hänga upp tvätten utan att sätta på värmen, det torkar ändå över natten. Skitbra med torkskåp istället för torktumlare.

Måste storhandla idag också, i princip allt är slut. Fredag eftermiddag på Maxi *tummen upp*. Men det ordnar sig. Det går jättebra att storhandla med Mannen, han är så cool, tar en sak i taget.

Ska skriva upp "glass" på shoppinglistan. :)

2 kommentarer:

  1. Tänkte detsamma när jag var på apoteket åt pappa och så skulle han ha vin. Orkade inte gå ut i bilen med aptekspåsen innan jag gick till bolaget. Jag var inte ensam om detta så jag kände mig rätt så normal.
    Min svärson kollade Australienska tullen innan vi drog dit, han var så nervös i tullen att jag trodde unga människan skulle få en hjärtinfarkt. Jag var ju bara tvungen att skoja med honom lite när hunden kom för att göra knarktesten. Allt gick bra i alla fall.
    Då var det fredag och snart står tårtan på bordet!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår om din svärson blev skärrad efter vad man sett på tv! Skönt att ni blev insläppta, det verkar ju ha varit en härlig resa.

      Tårta, så trevligt!

      Kram

      Radera