måndag 20 augusti 2012

Ruljans

Instruktioner: ta två Stesolid. Lägg dig ner och vila en lång stund. Ta det j-t lugnt, trögdjurslugnt. Inget socialt. Massa sömnpiller ikväll.

Facit: Åkte till Ikea (men lyckades med stor ansträngning enbart köpa det jag hade på listan så det fick plats i en stor blå Ikea-kasse och jag kunde bära hem det från bussen). Träffade Syster I som bannade mig lite och beordrade stillhet. Tog de lugnande och sov en halvtimme, häpp! Fixat lite lätt med det jag köpte på Ikea. Diskat. Tvättar tredje maskinen. Spelar WF samtidigt som jag ser på tv. Tycker att allt går så låååångsamt.

Men jag vet ju. Det börjar redan bli fragmenterat i skallen. Måste bromsa.

Ibland är jag en liten unge som gnäller över att inte få äta godis varje dag.

Och så ska jag nu låta datorn vara för ikväll, inte intressera mig för folks liv, inte läsa irriterande nyheter (inte nätshoppa :/ )

Dagens hatobjekt: myggbettet mitt på ryggen.

8 kommentarer:

  1. Ja ta det lugnt är nog en bra grej men ibland är det lättare sagt än gjort...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det bara så tråkigt...

      Radera
  2. Håller med Millan. Åh, så lockande det är att bara dra iväg och göra allt kul en har i skallen. Men nejdå, här ordineras en lugn och stillhet. Och det är inte alls lika kul.

    Att det skall vara så förbenat svårt att leva.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får hela tiden repetera mantrat "var förnuftig, var förnuftig". Och jag har faktiskt sovit inatt, och inte gjort något knäppt hittills idag, så...

      Kram!

      Radera
  3. Myggbettet på ryggen där man inte kommer åt att klia kunde du gott fått vara utan.

    Vad jag undrar är... hur gör man när man tar två stesolid och vilar en lång stund? Betyder sova i tre timmar att vila?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågar man Mannen så är vila=sova en hel natt/dag. ;) Jag antar att vila är tills man inte är trött. Och efter en halvtimme var jag inte trött, så det borde räknas som vila. Är man fortfarande trött efter flera timmar så suger det.

      Radera
  4. Svårt att hitta ro. Jag är trött, väldigt trött men för rastlös för att kunna vila. ..dilemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är svårt och obekvämt. Hoppas det lägger sig för dig.

      Radera