torsdag 23 augusti 2012

Morgonpasset

Röjde i sovrummet igår kväll. Vårt sovrum är det mindre rummet i vår trea, så en dubbelsäng tar i princip upp all plats. Går inte att gå runt den ens om man drar in mage, lår och tår, nu när tv:n hänger på väggen. Så i mitt hörn längst in mot fönstret har saker och ting ansamlats. En hög Ivar, några minibyråer och lådor. Och damm. Och diverse obskyra saker, som en uppsättning postgiroblanketter (ger en aning om hur gammal avskrädeshögen är).

Sedan kom kvällen och dags att svälja piller och sova, vilket jag faktiskt gjorde. Sju timmar är riktigt okej, även om min normal är nio, men jämfört med tre-fyra är det väldigt bra jobbat (ja då jobbade jag förstås liggande ner ;))

Fortsatte städa kl 05.14 och hittade märkliga målningar jag gjort. Annat "should it stay or should it go": hårtork, hårrullar av div. slag. Kommer jag någonsin ha långt hår igen? Högst icke-troligt. Uppblåsbar alien. Hmmm.

Nu väntar andra sidan sängen där jag också ockuperat golvet. En sjuhelsikes massa tidningar som jag garanterat aldrig kommer att läsa igen, med tanke på att jag bara orkade slöskumma dem första gången. Antagligen en eller annan påbörjad bok där under. Och så såg jag en garnände sticka ut.

Ikea är inte lagt på is. Alls.

(Jag lovade och svor i måndags att om uppvarvningen inte lagt sig efter ett par dagar skulle jag ringa mottagningen. Jag känner mig bra, men när jag ser vad jag skriver och jämför det jag gör nu med tidigare ryck så vet en del av mig att jag kanske mår lite för bra just nu. Men jag är ju så nöjd med att jag tar itu med saker (jag är mycket opedantisk, jo jag diskar och tvättar och torkar golv och så, men det där finliret och röjandet av gammalt är jag sämre på). Det känns genomunderligt om man ska medicinera bort initiativförmåga. Äh. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.)

8 kommentarer:

  1. Frågan kanske är: Tror du att det kommer att bli värre eller kommer det att hålla sig på den här nivån? För om det bara handlar om att du är i gasen lite mer än vanligt kanske det inte är så farligt, men om det utvecklar sig till något mer, eller om du störtdyker ned i depressionen så... Ja, du förstår säkert vad jag menar. Fast framtiden är ju så svår att förutsäga. Men du kanske kan känner dig själv så väl att du kan säga något om den?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, jag vet innerst inne att det kan ta en ända med förskräckelse. Hur avlägset det än verkar just nu. På Mannens uppmaning ringde jag min läkare och jag ska bort med Voxra, sänka lamotriginet och så blir det lite Zyprexa till kvällsmat om det är stökigt i huvudet. Jag har lovat att hålla mig till ordinationen så...

      Kram!

      Radera
  2. Precis min tanke. Känner du signalerna eller inte? Kanske bäst att använda både hängslen och livrem?!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis det uttryck min läkare använde när han både tog bort den antidepressiva och satte in nedåtdämpande. Jag får försöka komma ihåg att han och Mannen bara vill väl.

      Radera
  3. hoppas av högen med ivar är delar från ikea och inte en hög med ivar's från ett ålderdomshem ;)

    hoppas du kommer fram till svar om vad du ska göra.

    kramar i en stor bunt (fast ordnad bunt utan att den behövs städas)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just denna Ivar skulle kunna komma från ett ålderdomshem ;) Det är egentligen helt onödigt att jag har en bokhylla när jag aldrig läser, och aldrig lär läsa om böckerna, men av sentimentala skäl... bevarar en skärva av min identitet även om den bara består av pvc.

      Ska följa the straight and narrow. Medicinjusteringar. Sömn. (Fast ett Ikea-besök har jag smugit in idag, ha!)

      Buntkram tillbaka

      Radera
  4. Jag slöskummar också tidningar.... och börjar på flera böcker och läser bara en kort bit.....
    Låter som att du kan hitta en hel del "spännande" i dina högar...... bortsett från dammet förstås ;). När jag var liten stoppade jag roliga leksaker i en väska och gömde den. När jag sedan hittade väskan var det skitroligt och det var som att få nya leksaker...... Kanske du hittar något roligt?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nio påbörjade böcker i högen...
      Hittade några dagböcker men alla sidor som skrivits på i början av böckerna var urrivna, så jag får aldrig veta vad där stod...
      Det där med leksaksväskan var en jättekul idé! :)

      Radera