söndag 19 augusti 2012

Beach2012

Jag sov bara drygt fyra timmar, sedan ägnade jag morgonen åt att spåna över viktiga saker som vilka krokar jag ska skaffa till sovrummet, behöver mer plats för alla impulsköpta kläder. ;) Och så flyttade jag en hemskt tung ärvd fullängdsspegel med smidesjärnsram tvärs över sängen, så jag har den där jag kan spegla mig i den (varför den hamnade i det hörn det hittills stått i är mig en gåta). Sedan försökte jag verkligen sova lite, det blev en kvart eller så...

En gammal vän kom ner från Götet och vi åt lunch på en uteservering, trevligt förutom att Friskis&Svettis körde ett gratispass alldeles intill så musikvolymen var gräslig. Det följdes av en Irish Coffee hemma, och därefter tre timmar på stranden. Första gången i år jag har legat ned i solen. Och badat. Någon ambitiös familj tog med ett partytält och hade barnkalas där på stranden, ballonger och allt.

Kvällen har avrundats med champagne och en riktigt, riktigt usel film. Inte ens en B-, utan C- eller möjligen D-. Skrattar sällan så mycket åt komedier ens. Vi har just upptäckt SF-anytime-appen i vår tv så det är extra lätt gjort att hyra en film. Ibland bra... ibland mindre bra...

Så nu är jag glad och full och fast klockan är två inte alls intresserad av att gå och lägga mig, som jag borde... (men på måndag drar jag till Ikea och köper hängare!) (eller ClasOhlson om jag har ändrat mig)

2 kommentarer:

  1. Är det skönt eller jobbigt att vara uppe och få saker gjorda? För på sätter du skriver så låter det bara härligt! Och om så är fallet så hoppas jag att du får njuta av det goda en stund till!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klagar inte. :) Fast jag lär väl få äta upp det senare... Jaja.

      Kram!

      Radera