fredag 17 augusti 2012

Rent

Sov 12 timmar och känner mig lätt desorienterad. Glad på ytan, ångest virvlar som dimma under. Men det är bara att kämpa på. Idag blir det stortvätt i tvättstugan. Förutom att ha tvättmaskin i lägenheten så finns det en tvättstuga för tyngre tvätt. Lyx. Vi är sådana som manglar lakan. :) Har skjutit på det för länge så nu finns det knappt några rena sängkläder kvar. Såg påslakan jag gillade på Åhléns. De kostade 800 kr, haha. Vi klarar oss på det vi har, bara jag får ändan ur vagnen och bokar tvättid. Dessutom är tvättiderna väldigt generösa, 7-14 och 14-22, så man hinner verkligen med en stortvätt.

En vän kommer och hälsar på imorgon. Hoppas jag orkar.

6 kommentarer:

  1. jag ville köpa ekologiska underlakan....
    269 kr för ETT.
    nån gång kanske...
    men snart stockholm - globen - lyxhotell!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden går. :) Jag har sovit på nymanglade lakan inatt, det är inte att förakta.

      Stora kramen!

      Radera
  2. Manglar lakan. Det var seriöst. Vi har mest skrynkliga grejer överlag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ärkeseriöst! ;) Mannen och jag hjälps åt så tvättstugan går rätt smärtfritt faktiskt. Och att mangla tar inte många minuter. Bara jag väl bestämmer mig för att nu är det dags.

      Radera
  3. Okej. Jag har inte hängt med i bloggvärlden, därför kommer min kommentar kanske lite sent!

    Mangla och stryka? HUUUAAA! Inget för mig! Fasar över att ens stryka en blus om jag ska bort. Väljer sällan kläder i affären om de behöver strykas. Fånigt men så är det :) Men det där med manglade lakan... tänker, blir de inte skrynkliga redan efter första natten ändå? Jag hade tänkt "onödigt jobb", men det kanske det inte är? Vet att mamma manglade vissa saker och förstår att det kan vara skönt att lägga sig i en renbäddad säng med manglade lakan... men nä, jag pallar inte. Finns så mycket annat att hitta på, jag är en rastlös själ jag!

    Min fd sambo älskar att tvätta. Det var hans uppdrag. Och även om vi nu är separerade så träffas vi varje helg och försöker få tvättid när han är där och kan hjälpa. Dels för att jag hatar det, mestadels pga min värk (bor på tredje våningen, tvättstuga i källaren) samt pga min källarskräck som beror på nåt jag inte tänker nämna här.

    Men helt perfa att ni har lätt att få tvätta, i mitt jäkla hus kan man få vänta i två veckor innan man får in tvättid. Önskar mig tvättmaskin med, men har varken pengar eller plats till det.

    Jag svammlar nu. Sorry.

    Skönt att ni hjälps åt också förresten!

    KRAM FINA! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det rätt onödigt... men det tar bara ett par minuter och det känns faktiskt lite skönare att lägga sig på det, plus att det tar mindre plats i skåpen vilket är livsnödvändigt om man har överfulla skåp! ;) Men stryker gör jag inte så mycket, har mest trikåkläder eller sånt som får se skrynkligt ut.

      Jag gillar att tvätta, så det gör jag mest, utom stortvätten då. Mannen får dammsuga istället, hua!

      Det som är så bra är att tvättmaskinen vi har inne i lägenheten tillhör lägenheten. När den gamla gick sönder för ett par år sedan bara ringde vi så kom fastighetsskötaren med en ny. :)

      Kul att du tittade in!
      Kram ♥

      Radera