tisdag 21 augusti 2012

Begär

Har bökat runt i kemilådan. Är dämpad, men inuti känns det som kapplöpningshundar som bara väntar på startsignalen.

Mannen har köpt underbara stora rosalila rosor till mig som heter Cold Water. :) Om det är menat att jag ska ta en kalldusch vet jag dock icke. ;)

Plånboken ligger framme bredvid datorn, men bara för att jag skulle ladda på busskortet. Shoppingsajter är off limits, och igår lyckades jag med att enbart besöka Clas Ohlson för batterier och sedan passera alla de övriga affärerna på vägen utan att ens stanna och titta i skyltfönstren. Ikea gick på 225 kr, inom den allokerade summan.

Det är svårt. Allt jag ser är så vackert... Det fanns en kollektion på Ikea med textilier, lakan, kuddar, gardiner... lila, blått, rött, knallfärger, yviga mönster. Jag skulle kunna ha köpt allt. Det passar inte det minsta in hemma hos oss... är antagligen inte ens i min normala smak. Mannen skulle nog ha fått dåndimpen. Jag inser det, men ändå - vill ha. Fast jag någonstans vet att det är ett tokryck och jag skulle ångra mig järnet nästa vecka. Men just för stunden vill jag att allt ska vara nytt och skinande. Guld och sammet. Får försöka trösta mig med att jag har en ny hängare med krokar och en liten box där jag har mina skärp i stället för i en plastpåse, så ett myrsteg har uppnåtts på operation omdesign.

Och så inga fler resor till Ikea för tillfället.

Orden blir till sladdtrassel.

14 kommentarer:

  1. Dina ord är inte så trassliga. Inte att läsa i alla fall.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker utöva viss censur. ;)
      Kram!

      Radera
  2. Åh, det är så tråkigt att behöva reglera sig själv. Men nödvändigt ibland. Själv har jag en hel byrå med kläder som jag aldrig kommer använda för de är inte alls i min smak. Dyra kläder dessutom, så jag vill inte bara ge bort dem. Jag får väl sälja dem på Tradera eller något... Men det känns surt i efterhand, även om det var väldigt roligt att köpa dem.

    Så reglering kan vara bra ibland.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ju mer jag tänker på det desto mindre knäppt verkar det, särskilt påslakanen. Sovrummet är min grotta och det skulle vara kul att göra om lite. Helt fel skulle det inte se ut, har lite mörka möbler. Jag kan vara bra på att förvandla begär till förnuft, hehe. Nåväl, vi får se.

      Fast visst har jag också en massa prylar/kläder som samlar damm.

      Kram!

      Radera
  3. blev förälskad i nätvide som kollektionen heter. tyvärr så passa väldigt mkt in här hos mig.
    dock 15 mil till ikea och noll bil + noll pengar.
    så SLIPPER jag ju köpa de snygga tingen... :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer att vara MYCKET fattigare från nästa månad, så det känns lite som att man får passa på medan man kan (istället för att spara inför sämre tider, jaja).

      Radera
  4. hähä förstår dina begär, jag sätter mig ständigt emot och känner mig tristare än tristat. Hur stimulerande är det att lägga de mesta pengarna på mat?

    igår damp MIOmöblerkatalogen ned i brevinkastet. OJOJOJ vad mycket underbart, de luringarna skickade även med en kupong som ger 200kr's avdrag om jag köper för minst 400kr.
    Självfallet bläddrade jag igenom katalogen för att leta efter något billigt så jag kunde utnyttja kupongen fast jag inget behöver i möblemang/inredning.
    luras så lätt, tur att butiken inte ligger alldeles för nära mig, även fast det är rätt nära. så där lagom nära så jag hinner tänka efter hehu.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rabattkuponger, arrgh. De luringarna vet att jag alltid går på det. Precis som "gratis frakt". Klart som f-n att de bara bakar in kostnaden i priset, men det låter så bra...

      Kram!

      Radera
  5. Jobbigt med kapplöpningshundarna :( - jäkla sjukdom!
    Cold waterrosor låter fint..... snäll han är mannen!
    Jag känner igen mig i att vilja ha MASSOR me nytt..... och utan att plånboken tillåter eller att det är klokt...... bra att du klarar dig från att shoppa loss vilket ju inte är det lättaste när man är lite i svaj!!!
    kram och hoppas du lyckas hålla i tyglarna till denna besvärliga sjukdom! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror de har blivit galopphästar nu. ;)
      Mannen kommer jämt med blommor till mig, jag älskar det. ♥
      Om jag undviker det där shoppandet återstår att se, jag blir mer och mer sugen och helt galet är det inte, det skulle bli häftigt i sovrummet och sååå dyrt blir det inte (hör du hur jag försöker ursäkta mig själv, hihi)
      Äh, jag ska kanske ringa psyk... skulle ju göra det om det inte lagt sig på ett par dagar. :/

      Kram!

      Radera
  6. Jag förstår allt du skriver och hur svårt det är att inte klicka hem nåt från nätet eller bara stanna till i den där affären man går förbi. Skitjobbigt när det kliar i fingrarna. Hos mig kliar det på grund av tristess. Händer inget. Bara ont (förutom tårtkalaset igår då). Tyvärr kan inte nåt pigga upp mig för tillfället. Vill bara bli av med värken. Skulle ångesten bli mindre om jag hade mindre värk vore det en tacksam bonus.

    Duktigt att du höll igen//Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så vidrigt det är att bara ha ont och vara trött. Även om det är längesedan nu så kommer jag alltid att minnas hur det var, och är tacksam så länge åtminstone kroppen hänger med. Det låter rimligt att ångesten och värken påverkar varandra, så jag hoppas innerligt att du får värkhjälp och kommer att må bättre.

      Höll igen och höll igen, än är inte dagen slut. ;)

      Kram! ♥

      Radera
  7. hej vännen..

    Vill också få köpa nytt, färggranna saker som livar upp mitt hem men får bita ihop:).
    just nu har jag såna problem med sömnen, ordinerad att ta atarax och zopiklan men då orkar jag inte upp på morgonen.
    Har barn som ska till skolan...så trött på det här

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det där med sömnen är ursvårt. På de flesta tabletterna blir man trots allt degig morgonen efter och det är ju inget vidare om man som du måste upp och vara fungerande. Hoppas det blir bättre för dig.

      Radera