onsdag 19 maj 2010

Återhållsam

Jag är så icke-hypoman. Fick pengar idag och det enda jag shoppade var risperidon för 9 kr (är nästan uppe i högkostnadsskydd). Betalade bara räkningar, tusenlappar till Region Skåne för sjukhusvistelsen men det var det värt. CSN skulle också ha sitt, så det är väl tur att jag inte är på utpräglat shoppinghumör just nu.

Numera skickar psyk ut en patientsammanfattning när man varit inlagd, där det beskrivs kortfattat varför man lades in och vad som gjorts under tiden på avdelningen, framtida planering plus vilka mediciner man har. Ett lovvärt initiativ. Förra året när jag fick en sådan hittade jag ett sakfel som min läkare förde in en korrigerande kommentar om i journalen. Dags snart att begära ut en kopia av journalen, tänkte att jag skulle göra det varje år. Se om man fått någon ny diagnos till samlingarna. ;)

Går lite på sparlåga, en aning trött men inte direkt låg. Känner fortfarande att jag behöver ta det lugnt, framför allt inte träffa folk. Hellre vampyrer *bänkar sig framför tv:n för True Blood*

11 kommentarer:

  1. Jag funderar på fullaste allvar på att köpa ett par diamantörhängen. På rea visserligen, men rätt dyra ändå.
    Vågar jag eller vågar jag inte?

    SvaraRadera
  2. Laura - intressant fråga att lägga på vågen. Vad har mest tyngd, glädjen i att gå omkring och veta att man har the real deal i örsnibbarna eller skräcken för att tappa dem? Känns nog för mig som att lyxkänslan är värd rätt mycket... fast tyvärr är det så gott som uteslutet med äkta smycken för mig, jag tappar saker ideligen, har bara vigselringarna. Är man lite mer ordningssam så... :) (De ekonomiska aspekterna på köpa diamanter-köpa knäckebröd istället går jag inte ens in på. ;))

    SvaraRadera
  3. Jag som är/varit hypoman borde få lite av din känsla av att vara icke-hypoman....och spara en slant...

    SvaraRadera
  4. Miriam - Visst, så kan jag få lite energi av dig när jag är låg... skulle vara fint att kunna dela med sig.

    SvaraRadera
  5. Tittar in och lämnar ett avtryck. Är mycket mycket dålig på att läsa bloggar just nu men har inte glömt.
    Skickar många varma kramar till dig.
    /Kimmi

    SvaraRadera
  6. Kimmi - tack kära du. :) Jag hoppar in hos dig ibland också men är dålig på att kommentera - är glad iallafall att en hel del verkar bättre i ditt liv nu (länge leve kärleken!!)

    Många kramar tillbaka.

    SvaraRadera
  7. Knäckebröd har jag redan...

    SvaraRadera
  8. Men då så! :)

    Nä nu ska jag sluta uppmuntra folk till lyxkonsumtion bara för att jag gillar det själv... Men kan du ärligt säga att det inte är så att du håller på att flippa ur i största allmänhet? Ren impuls eller långvarig längtan efter? Har du råd att vara utan de pengarna om det skulle visa sig vara ett felköp? Lite vanlig investeringskalkyl. Är det moraliska aspekter som spökar så släng dem i väggen! ;)

    SvaraRadera
  9. Ärligt. Men det berättar jag inte om offentligt, som du förstår.
    Synd förresten att det blev nåt strul där med spårvagn och taxi i söndags, annars hade jag fått träffa honom.
    :)
    ---
    Hoppas du fortsätter på bättringsvägen. Och tack. Man behöver folk man kan lita på.

    SvaraRadera
  10. Inte första gången det blivit taxi där inte. ;) Men det blir säkert fler tillfällen. Vi hade åtminstone en skön fotosafari i växthuset.

    Tack kära du och detsamma.

    SvaraRadera