söndag 23 maj 2010

Huslighetsryck

Idag har jag a) diskat stor diskhög b) dammsugit (och det är inte ofta det händer, står inte ut med ljudet, Mannen får oftast ta över) c) moppat golven och d) tvättat ca tusen strumpor. Vardagssysslor. Vardag för vem som helst, Stora Projekt för mig. Diskar några tallrikar, går och kollar min mail för att rensa hjärnan, diskar glas, ringer Mannen på jobbet, diskar en skål, ser något hjärndött på tv. Tar fram dammsugaren, låter den stå medan jag tittar lite mer på friidrotten. Och så vidare. Det har krävts hela dagen och en påse saltlakrits att komma igenom den ynkliga listan. Men det positiva är att jag faktiskt har gjort det!

Tillägg: och nu har jag dragit över det viktigaste i badrummet också. Fy fan vad jag är bra!

4 kommentarer:

  1. Ja, du är så jävla bra! Och jag som inte har kommit mig för att tvätta mina fönster idag heller. :(

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är därför det finns morgondagar. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Att jobba i hemmet är bra ångestlindring, i allafall för mig. Om man nu har ork förstås. Kram!

    SvaraRadera
  4. Miriam - när jag har stark ångest blir det sällan något gjort hemma, det blir mest när jag är uppåt. Eller lagom, som nu.
    Kram!

    SvaraRadera