lördag 26 oktober 2013

Nattvärme

Det blev en väldigt mysig kväll. Vi bestämde oss för att låta tv:n vila, och utöva konversationens konst istället. Grillad kyckling, kikärtssallad och något glas vin. Wienernougatglass till efterrätt. Det blev lite kallt i soffan eftersom balkongdörren stått öppen så vi värmde oss i sängen istället. Jag somnade till en timme men sen ville jag upp och se True Blood, somnade om en timme till vilket är rätt lagom för att sluta gäspa. Nu är jag i det där sköna natt-flowet där allt känns lugnt och i en annan dimension. Det rycker i mig att påbörja något projekt, har inget att sy i natt men typ att byta sängkläder till något mörkt och höstligt, men jag ska inte gå loss nu (jag försöker uppföra mig) utan bara slösurfa en stund och försöka få lite mer sömn även om det känns rätt onödigt just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar