söndag 1 september 2013

Uppstigen

Väldigt lugnt igår, även fast jag känner ett behov av att greja med saker hela tiden. Vi åkte till Willys för matinsamling, visade sig att både jag och Mannen hade glömt plånböckerna hemma så han fick åka tillbaka igen. Under tiden gick jag runt och fyllde kundvagnen. Idag blir det lax med Cantadou-sås och kräftstjärtar :)

På kvällen låg vi på nymanglade lakan i sängen och tittade på Searching for Sugarman som var just så gullig som folk hade sagt.  Jag var fortfarande inte särskilt trött vid midnatt så det råkade bli lite vampyrer på det. Men några timmar hos John Blund blev det till slut.

Eftersom jag inte har någonstans jag måste vara på morgonen brukar jag ofta såsa runt i pyjamas halva dagen, men nu sitter jag här i en klänning, med vått hår och med en snurrande tvättmaskin i bakgrunden och undrar vad jag ska hitta på idag. Annat än trist städning. Jag gillar verkligen inte att städa, det är mer så att när jag får ett energiryck så har jag svårt att helt låta bli. Tur är väl det ;)

Mannen sover en stund till. Jag är sällskapssjuk. Måste ringa någon.

6 kommentarer:

  1. heh trodde att bara jag var tillräckligt konstig för att städa på en söndag 8)

    Ha en fin dag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, det där med veckans dagar har i princip ingen betydelse för mig numera. Och jag har aldrig haft som rutin att städa på fredagar, blev förvånad när jag insåg att folk gör det.

      Ha det fint själv!

      Radera
  2. Hmmm just det, nu fick jag en påminnelse om att tvätten väntas på att hängas upp visst. Städdag här också med andra ord;) / Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderade just på att städa bakom spisen. Kanske går det lite för långt... ;)

      Kram!

      Radera
  3. Åååh det kunde vara mig du beskrev i detta inlägg. Haha.
    Ja förutom att jag inte kan såsa runt i pyjamas halva dan. Men jag kompenserar det med svarta mjukisbyxor. Det är standartbrallan för mig på jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarta mjukisbyxor regerar! Fast mina är plommonlila velour ;)

      Radera