onsdag 4 september 2013

Sömndiktatur

När jag senast träffade Syster C för tio dagar sedan var jag en aning låg, så hon sa att hon skulle ringa idag och kolla läget. Så nu är jag beordrad att ta sömnmedicin ikväll, vilket är grymt tråkigt, men mitt överjag vet väl att det är rätt. Eller snarare, ena sekunden tänker jag att jag ska göra som de säger, nästa sekund tycker jag att va fan, jag har väl inget problem. Vi får se hur det går.

Jag har inte gjort så mycket denna morgon. En maskin tvätt och gått till Coop och köpt bröd och kaffe. Spelat en hel del WF, jag har inte tröttnat på det ännu. Bryr mig inte om ifall jag vinner eller förlorar, det är bara ett tidsfördriv. Längtar efter Göteborg, men det får vänta ett par veckor, måste passa in i ungarnas scheman.

Drog iallafall iväg Mannen till Helsingborg igår och tittade på utställda klänningar, inte så många jag tyckte var fina men det var lite kul att se ändå. Vi tog en fika på terassen mot vattnet, solen sken och hade det bara varit ett par grader varmare och lite fler palmer hade man kunnat föreställa sig Medelhavet. Härligt med en utflykt. Sedan passade det så bra att Mannens yngre son slutade jobbet i lagom tid för att åka med oss i bilen hem, så fick vi träffa honom också.

Det är lite knepigt när ens energi växlar så enormt. Just för stunden är jag understimulerad, men de flesta dagar orkar jag bara såsa omkring och trivs med lugnet. Får se om Mannen har någon kul idé idag.

8 kommentarer:

  1. tycker också ibland att det är tråkigt att lägga sig tidigt, ibland vill jag sitta uppe till 2-3. Då kan man ju inte ta nån sömnis..
    Vill du spela wordfeud med mig? Jag vill inte skriva mitt wordfeud-namn här..för det är mitt förnamn och efternamn...Men kan du maila ditt namn på WF så lägger jag till dig? Om du nu vill.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har mailat dig, tror jag hade rätt adress.

      Kram!

      Radera
  2. Jag vill också spela WF med dig.
    Krakelsprakel

    SvaraRadera
  3. Jag fick lov sluta med WF, satt ju jämt med det. Words in a Pic testade jag och fastnade, ledsnade för hjälp vägrar jag ju ta. Så alla mobilspel är det bäst jag håller mig ifrån. Hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är lätt att fastna.

      Radera
  4. Sååå roligt att det inte är bara jag som fortfarande är fast i WF. Kan inte låta bli. Så om du vill så får du gärna bjuda in mig. Har samma namn där som här alltså badtanten. Undrar just vad din man kom med för ide idag. Ni har säkert hittat på nåt kul. Själv är det jobb och åter jobb. 10 timmar varje dag blir det. Men det lugnar väl ner sig så småningom. Ha en skön kväll. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då bjuder jag in dig, jag heter CatPam. Nej, det blev inget särskilt roligt idag för Mannen var rätt upptagen med diverse grejer så jag har skrotat runt hemma, fått lite tvättat iaf. Du är duktig du som jobbar hårt!

      Kram!

      Radera