måndag 30 september 2013

Normal

Ganska trötter fast jag slumrat lite på eftermiddagen, men jag tänkte jag skulle hålla mig uppe och se på tv. Började dagen med ett läkarbesök. Ny doktor, väldigt snäll men ack så pratglad, jag fick inte många ord med i laget där inte. Inte för att det var så noga, jag hade inget särskilt jag behövde diskutera tyckte jag, behövde bara recept. Han dubbelkollade mitt efternamn när jag kom in i rummet, och sade att han blev osäker på om det var rätt person eftersom han just läst min tjocka journal, men jag såg helt normal ut tyckte han, hihi. Jag sätter faktiskt en sorts ära i att vara hel och ren och sminkad, som en besvärjelse mot galenskap och kaos.

Ett par timmar senare träffade jag Syster C, som förstås ska sluta efter nyår. Vi ska bestämma längre fram om jag ska ha någon ny kontaktsköterska. Det känns inte jättedramatiskt, jag är van vid att byta vårdkontakter, bara lite bökigt.

Blev en tupplur efter det. Psyk tär på krafterna. Jag gillar inte riktigt att bli granskad. Tänk om man klarade sig utan dem... men för mig är det nog en utopi.

Mannen fyller snart år. Ingen av oss är någon stor firare av födelsedagar men han fick ett par skor av mig idag, och så bestämde vi att vi ska äta lunch på vårt fina stamställe vid havet.

Känner mig lite halvt omtumlad, då är det tryggt att ha Mannen i närheten. Bara veta att han finns där. Han håller på att ta in balkongfontänen just nu, så sommaren är officiellt över, nu är det oktober som gäller. Bäst jag går och hejar på.

12 kommentarer:

  1. Hej. Så fint att ni har varandra. Ja nu är hösten här, men fortfarande rätt skönt ute nu efter att ha haft några frost nätter. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt att vi hittat varandra! Det har varit riktigt fint väder här på dagarna och börjar bli höstvackert ute.

      Kram!

      Radera
  2. Jag håller med Annika, er relation verkar så fin! :)

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Silver, jag önskar alla att få ha en sån bra relation, tror världen skulle se bättre ut då...

      Kram!

      Radera
  3. Sjukvården suger oavsett vilken instans man besöker. Jag känner mig också granskad nu när man är i behöv av läkarens bedömning. Känner mig avklädd med kläderna på.
    Jag gör vad jag kan för att bromsa höstens framfart, jag vill verkligen inte ännu. Är liksom inte redo. Är sjukskriven fortfarande för min skada och det hade varit mycket bättre att få sitta i en solstol på Öland än i min dryga lägenhet.

    Önskar dig en god natt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä usch, det är faktiskt inte kul alls att vara patient. Är väl därför patient=tålamod ;) Trist att du fortfarande måste vara sjukskriven, det var en rejäl smäll du råkade ut för. Förstår om solstolen på Öland lockar mer!

      God natt och kram!

      Radera
  4. Själv har jag dykt under så det tjongar om det. Är inlagd för tillfället.
    Min läkare som jag haft i tre och ett halvt år är långtidssjukskriven. Psykologen slutade i våras. Kvar är en mjäkig kontaktsköterska.
    Skitjobbigt när man är nere. Att inte ha nån trygg person att prata med.
    Hepp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men fy så trist :( Klokt av dig ändå att lägga in dig om det är det som behövs just för tillfället. Hoppas du snabbt flyter upp till ytan igen.

      Kram!

      Radera
  5. Jag har kapitulerat inför vården, jag inser att jag behöver dem och nu sedan jag var inlagd sist har jag väldigt trevliga människor som jag träffar. Känns nästan som att gå och träffa kompisar.
    Rolig anekdot med läkaren :) ....... gott och väl att du är fin :) :) :) :) .......lite småjobbigt dock med ny läkare kanske.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt ändå att du har bra folk att träffa. Det betyder mycket. Den här läkaren lär jag inte se igen, han är tillfällig hyrläkare. Nog var det mycket smidigare på den tiden man hade en fast läkare i flera år... men det var då det.

      Kram!

      Radera
  6. Mysigt med ett stamställe, hoppas att maten osv var god.

    Jag har också fått en ny läkare, inte en bra sådan dock. Men, tur att din var bra trots mycket prat :)

    SvaraRadera