fredag 27 september 2013

Ordentligheter

Jag överlevde gårdagskvällen utan att köpa på mig mer än en julklapp. Folket verkade hyfsat trevliga, i småbarn- och hundstadiet, fast jag pratade väl mest med min kompis J, hon kände inte heller de övriga.

Alltid skönt att komma hem till Mannen när jag varit ute i världen.

Idag blir det frisören. Imorgon Ikea. Jag känner mig lite pressad av att ha bokat in saker, även om det naturligtvis är högst frivilligt från min sida. Måndag är det hjälp-ack-o-ve läkarbesök på fm. Vet inget om läkaren annat än att han inte är svensk och hör lite dåligt så det kan bli spännande... Syster C på em. Brukar vara rätt känslig efter dejter med vården, jag får trösta mig med att Homeland börjar igen på måndag kväll, vad de nu i hela friden ska hitta på för ny intrig för att hålla serien vid liv.

Lite går jag på sparlåga. Även när jag gör saker så håller jag en del av mig själv undanstoppad i ett mörkt hörn. Så måste det vara just nu, ja det är faktiskt bra att jag har självbevarelsedrift. Kontroll. Predikade lite för en vän om hur viktigt det är att hen tar sina mediciner ordentligt, olika strategier med dosetter och mobilpåminnelser och stämningsdagbok o.s.v. Insåg att för att det ska fungera för mig så måste jag göra det till någon sorts känsloavskalat administrativt projekt, det sköter sig inte naturligt. Nåja, det är ju bra att jag nått dithän numera. Det betalar sig faktiskt med ökad stabilitet.

Två timmar kvar att slöa på, och försöka rensa hjärnan.

4 kommentarer:

  1. Oj, vad jag känner igen mig lite smått i det du beskriver. Att boka in aktiviteter är jag själv ganska så strikt med. En aktivitet per dag och helst inte dagarna efter varandra. Men dessvärre så fungerar inte detta alltid. Det händer att jag har "ärenden" utanför hemmet varje dag i flera dagar i streck och fy vilket dyrbart pris man får för det. Helt utmattad och ändå uppstressad. Men som vanligt gör man så gott man kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utmattad och samtidigt uppstressad, precis så. Jag slits hela tiden mellan vad jag vill göra och vad jag orkar med. Svårt att inte tänka på hur man var när man var yngre, tusen järn i elden. Men men, man får försöka leva i nuet.

      Radera
  2. Tack för grattiset hos mig :-)
    Konstigt nog så gillar jag att fylla min kalender med massor av aktiviteter...men sen när det kommer till kritan så var det just det som var det roliga. Lika så när man blir bjuden på fest så blir jag eld och lågor tills det blir dags och jag känner massor av symtom på alla möjliga sjukdomar. Men, om jag trots detta ger mig iväg så brukar det alltid vara trevligt.
    Hoppas du blir nöjd över ditt frisörbesök och att Ikea inte lurar på dig en massa bra-att-ha prylar :-)

    Önskar dig en underbar helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, tänk att det ska vara så knepigt att balansera aktivitet och vila på rätt sätt.
      Frisören blev bra och på Ikea köpte jag bara servetter och galgar :)

      Ha dig en riktigt fin helg själv!
      Kram!

      Radera