måndag 2 september 2013

Måndagsvakuum

Booooring. Denna måndag alltså. Vad jag verkligen kände för var att gå på konstmuseum, men det är som sagt måndag och allt är stängt. Teater hade ju kunnat varit kul, men Stadsteatern har inte haft höstpremiärer ännu. Vädret är piss. Vill inte träffa folk med problem. Gäspar åt mer hemarbete (även fast vi pratade igår kväll om att ta fönstren, men det består mest i att jag plockar undan ett par prylar på fönsterbrädan medan Mannen gör allt jobb, för fönstren är så tunga att vrida runt).

Men jag har kaffe och musik, och gårdagskvällen var jättemysig, vi åt gott och drack vin och pratade hemligheter. Sedan när Mannen sade att han hade velat se en viss tv-serie så kunde jag elegant plocka ner den från hyllan, han hade glömt bort att vi hade den. Nu när första höstmånaden inträffat och kvällarna mörknat är det väl läge för tv-tittande.

Det rycker i mig att förflytta mig någonstans, hoppa på ett tåg vartsomhelst. Men jag ska kontrollera mig. Sitta med känslan av rastlöshet och inse att jag inte måste följa i dess ledband.

Tankarna hoppar hopprep, så där som de brukar göra när jag inte sovit så mycket på några nätter, men det stör inte så mycket, jag noterar det mest med ett skratt. Tur att jag kan låta bli att säga allt jag tänker ;)

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig kväll ni hade. Du verkar vara riktigt stark just nu, underbart. Ha nu åter en fin kväll. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja så här har jag det, upp som en sol och ned som en pannkaka, men för stunden skiner solen.

      Kram!

      Radera