söndag 28 september 2008

Stapelvara

Nu blev det aldrig någon del 3 i garderobsrensningen igår, jag åkte på shoppingrunda istället. Två köpcentra, häpp! Ja men när de har lagt två stora centra med 10 min bussresa emellan så är det inte mitt fel. Besökte både Change (nu har jag ju plats för mer underkläder i garderoben, heh, och en av dem som jobbar där är så bra på att sälja på mig saker så stackars jag är försvarslös, fast jag har alltid gillat de saker hon sålt på mig även efteråt och använt dem mycket så då blir jag ännu mer försvaaarslööös) och Kjell&Company (fjärrströmbytare. Va, har du inga fjärrströmbrytare?!) och Clas Ohlson (minivattenkokare, ett måste på resor så jag kan få mitt pulverkaffeberoendemonster blidkat vid vilken tidpunkt som helst.) Så kunde jag gå runt med stereotypt kvinnliga och manliga kassar sen och känna mig komplett (och komplett köpgalen.)

På hemvägen mobilade jag Mannen som skulle till sportbaren med sin brukare, så jag hamnade där med hamburgare till middag och ishockey på storskärmen. Mannens äldsta son kom också förbi. Trevligt, även om jag tycker lite för mycket om att prata med folk för att egentligen uppskatta högljudd krogmiljö. Den är väl förstås anpassad för att besökarna ska vråla "ööööh" och stjälpa ner en öl till i brist på annat.

Nätspanade lådor på Ikea som skulle bli skitbra att ha i botten av garderoben, så kunde mina sommarskor få ett vinterboende och slippa ligga staplade i hallen och jag skulle kunna känna mig smart som utnyttjar utrymmet. Och givetvis skulle det vara puckat att åka ända till Ikea bara för ett par lådjävlar. Kanske finns på ÖB. Och nej, banankartonger skulle inte funka, ska vara lock på för att ge den där organiserade känslan som jag eftersträvar, varför vet jag inte för ingen kan väl på allvar tro att jag är organiserad, men jag gillar tanken, klär ut mig i ordentlighetens kläder och tycker om det jag ser.

Energikryller i kroppen, garderoben here I come. Men jag har sovit 7h så det är lugnt. Vill bara ut med det gamla och in med det nya, kropp och själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar