fredag 26 september 2008

Bokstöd

I skuggan av ett köphysterianfall för ett tag sen beställde jag en dyyyyr bok. Nu äntligen är den skickad och borde komma på måndag, kul. Bipolar II disorder av Gordon Parker

Inte så seg nu, mår bra även om det kryper lite i kroppen. Lurade ut Mannen på en promenad. Funderar på ytterligare en garderrobsröjning. Det jobbiga är egentligen att man dels måste genomföra det när man väl har börjat, annars blir plats på sängen-golvet-hallen-situationen inte så rolig, dels ta hand om det man röjer... få iväg kassarna till Myrornas insamling eller skräpet till containern, plus att jag har en hel del grejor som jag inte vill göra mig av med men som inte passar längre (det där eviga "men jag kanske blir smal igen någon gång". Haha.) och vi har bott i den här lägenheten i 9 år så varje förvaringsutrymme är mer än överfullt (det finns ju så mycket bra prylar här i världen.)

För att inte tala om alla papper och småtjafs som man skulle kunna rensa undan... Jo för ett tag sen gick jag faktiskt dygdigt nog igenom mapparna med viktigare papper som deklarationer, FK, bankpapper osv. Men allt det andra... alla livets avlagringar som skulle vara en arkeologs våta dröm.

Nu får jag lust att sätta igång. Kanske kan begränsa mig och bara ta sockor och underkläder just nu, och se till att göra färdigt det innan jag börjar på något nytt.

Det är fortfarande bara en avlägsen dröm, men en dag ska jag rensa bokhyllorna.
En dag när vindarna bär
En dag står du och jag här
En dag när drömmen når fram...
Naturligtvis inte kasta, för böcker är heliga och kastas aldrig, inte ens en outhärdligt schablonartad seriemördarthriller. Men... omorganisera? Det får bli ordet för dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar